اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی آبیک

دفتر نظام صنفی کشاورزی آبیک افتتاح شد

دفتر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان آبیک با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی این شهرستان افتتاح شد.

دفتر نظام صنفی کشاورزی آبیک افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفتر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی از سال 82 تلاش برای تدوین آیین‌نامه نظام صنفی کارهای کشاورزی در دستور کار دولت قرار گرفت.

بیژن لطفی افزود: پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی در سال 84 تهیه شده و با امضای وزیر جهاد کشاورزی به هیئت دولت تقدیم شد و پس از بحث و بررسی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی هیئت دولت در هفدهم مرداد ماه سال 86 آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی تصویب و در 20 خرداد سال 87 برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

لطفی گفت: نظام صنفی شهرستان آبیک در ماه‌های پایانی سال 90 توانست ابزار، مجوز‌ها، فرم‌ها، مهرها و دفاتر و همه امکانات لازم برای صدور پروانه و عضوگیری را آماده کند.

وی افزود: در ماه‌های نخست سال 91 به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و آشنا نبودن کشاورزان، عضوگیری در نظام صنفی کشاورزی شهرستان آبیک به کندی پیش می‌رفت، اما در ماه‌های پایانی سال 91 نظام صنفی توانست اعضای نظام کشاورزی را به یک هزار نفر برساند و تعداد یک هزار و 220 برنامه صادر کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک، پیگیری مستمر برای عملیاتی شدن مسئله بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان با معافیت حق بیمه کارفرمایی را مهم‌ترین فعالیت نظام صنفی کشاورزی شهرستان آبیک عنوان کرد و افزود: در یک دوره یک و نیم ساله و پیگیری همه روزه بسترهای لازم برای بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان فراهم شد.

لطفی اضافه کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی می‌توانند با در دست داشتن پروانه نظام صنفی و یک نقشه از ملک خود (با هماهنگی نظام صنفی) به همراه سند ملک تا پنج نفر از افراد شاغل در مجموعه خود را بیمه کرده و از پرداخت 20 درصد حق بیمه کارفرمایی معاف شوند و تنها هفت درصد حق بیمه کارگر را پرداخت کرده و از همه مزایایی تأمین اجتماعی استفاده کنند.

وی در خصوص شرایط عضویت در نظام صنفی کشاورزی توضیح داد: اشتغال در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در حوزه فعالیت نظام صنفی با تأیید جهاد کشاورزی، تابعیت نظام جمهوری اسلامی، قبول و تعهد مقررات اساسنامه تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان نظام صنفی، پرداخت 500 هزار ریال بابت ورودی و حق عضویت و 200 هزار ریال بابت صدور پروانه فعالیت، پرداخت سالانه 300 هزار ریال بابت تمدید پروانه و ارائه تأییدیه از اداره جهاد کشاورزی از شرایط عضویت در نظام صنفی کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اذعان داشت: کوشش در راستای استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا، تلاش برای بهبود وضع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و افزایش سطح رفاهی و سایر نیازهای صنفی اعضا و نظارت و کنترل بر تولید محصول سالم و با کیفیت در مراحل مختلف با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوط و حمایت، دفاع و پشتیبانی از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا از طریق پیشنهاد و جلب حمایت مراجع و سازمان‌های دولتی و غیردولتی نسبت به اهداف نظام صنفی و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی صنفی از حقوق و وظایف نظام صنفی کشاورزی است.

لطفی، ایجاد ارتباط و همکاری با تشکل‌ها و سازمان‌های مربوط، همکاری در راستای تأسیس و تقویت و گسترش تشکل‌های کشاورزی به منظور برخورداری از اعضا از تسهیلات بیشتر و تلاش در راستای فراهم شدن افزایش کمی و کیفی سطح پوشش خدمات اجتماعی مانند بیمه تأمین اجتماعی و بیمه محصولات کشاورزی را از وظایف قانونی نظام صنفی برشمرد و تصریح کرد: انجام اقدامات لازم برای ترویج و توسعه تولید محصولات سالم و ارگانیک و ارائه تسهیلات لازم برای آموزش اعضا و انجام خدمات آموزشی و ترویجی از دیگر وظایف قانونی نظام صنفی کشاورزی است.

وی اظهار امیدواری کرد که کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان آبیک با عضویت در نظام صنفی کشاورزی علاوه بر برخورداری از همه حقوق این نظام صنفی، بتوانند در راستای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام/77006/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول