اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای هیئت رئیسه چهارمین شورای شهر آبیک انتخاب شدند

اعضای هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آبیک انتخاب شدند.

اعضای هیئت رئیسه چهارمین شورای شهر آبیک انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک ظهر امروز در مراسم نخستین روز از آغاز به کار اعضای شوراهای جدید شهر آبیک که در دفتر شورای اسلامی این شهر برگزار شد، پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور را برای اعضای شورای شهر آبیک قرائت کرد.

در بخشی از پیام وزیر کشور آمده است: شوراها باید در همه امور و تصمیمات اتکال به خدا را سرلوحه کار خود قرار دهند و با شناسایی مشکلات حوزه مدیریت شهری از طریق ارتباط مستمر با مردم، روحانیان، خانواده‌های معزز شهدا و نخبگان برای رفع مشکلات آنان گام بردارند.

در بخشی دیگر از پیام وزیر کشور ذکر شده است: شوراها باید در همگرایی مثبت اجتماعی، ایجاد شبکه‎‌های مردمی و شناسایی خرده‌فرهنگ‌ها تلاش کنند.

توجه به حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، بهبود محیط زیست، دفن زباله و ایجاد درآمدهای پایدار و توسعه از دیگر مطالب پیام وزیر کشور به شوراها بود.

بر اساس قانون هیئت رئیسه سنی شورای اسلامی شهر آبیک تعیین شدند که سیدمرسل موسوی به عنوان مسن‌ترین فرد و زهرا صیادی و عبدالله ملک‌پور به عنوان جوان‌ترین عضو شورا از منشیان شدند.

داداشی فرماندار آبیک در ادامه جلسه با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر آبیک طبق قانون می‌توانند شهردار جدید انتخاب کنند، اظهار کرد: شوراها نیز می‌توانند فرد جدیدی را به عنوان شهردار انتخاب کنند و شهردار فعلی نیز تا آمدن حکم شهردار جدید باقی بماند و یا اینکه سرپرست معرفی شود و تا آمدن شهردار جدید، اداره شهرداری را بر عهده بگیرد.

بنابراین گزارش، مراسم تحلیف با حضور 9 عضو شورای شهر آبیک برگزار شد.

شوراهای اسلامی شهر آبیک سوگند یاد کردند که با تکیه بر شرف انسانی در حفظ و امانت و انجام هرچه بهتر وظایف خود و خدمت به مردم کوشا باشند.

همچنین شوراها سوگند یاد کردند که قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات مراعات کرده و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته باشند و تا مادامی که در شورای شهر عضویت دارند، در رعایت صرفه، صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام ورزند.

در ادامه برای انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آبیک، علی باقری، فضل‌الله اکبری‌زیارانی، محسن حسام، موسی محمدی و زهرا صیادی برای نمایندگی شورای شهرستان آبیک اعلام کاندیداتوری کردند که علی باقری و موسی محمدی با کسب بیشترین آرا، به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر آبیک در شورای شهرستان آبیک انتخاب شدند.

در این جلسه سیدمرسل موسوی با هفت رأی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر آبیک، محمد خرمن‌بیز با هفت رأی به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی، محسن حسام با پنج رأی به عنوان منشی اول، علی باقری با هفت رأی به عنوان منشی دوم، سیدجواد موسوی با 9 رأی به عنوان خزانه‌دار و موسی محمدی با هشت رأی به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر آبیک به مدت یکسال انتخاب شدند.

فرماندار آبیک اضافه کرد: بر اساس ماده 28 بند چهار قانون اساسی اعضای شورای اسلامی شاغلان در شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته در شهرداری نمی‌توانند عضو شورای شهر باشند مگر اینکه رابطه استخدامی آنها با شهرداری در طول عضویت در شورا قطع شود.

وی افزود: در شهرستان آبیک محمد خرمن‌بیز عضو شورای اسلامی شهر آبیک و علی بابایی عضو شورای اسلامی شهر خاکعلی از کارمندان شهرداری هستند.

گفتنی است، مردم شهر آبیک طبق قانون به دلیل دارا بودن جمعیت بیش از 50 هزار نفر، برای نخستین‌ بار در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 9 نفر را به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهر آبیک انتخاب کردند که علاوه بر این 9 کرسی، چهار نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل شورای شهر تعیین شدند.

زهرا صیادی، علی باقری، سیدمرسل موسوی، سیدجواد موسوی، محمد خرمن‌بیز، فضل‌الله اکبری‌زیارانی، محسن حسام، عبدالله ملک‌پور و موسی محمدی از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک هستند که به طور قانونی فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

همچنین فرید شریعت‌پناهی از سوی اعضای شورای شهر آبیک به عنوان سرپرست شهرداری آبیک منصوب و مشغول به کار شد.

انتهای پیام/77006/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول