اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

راه‌یابی 118 نفر از آقایان زنجانی به مرحله استانی مسابقات ملی مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 55 نفر از خانم‌ها و 118 نفر از آقایان به مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت راه یافتند.

راه‌یابی 118 نفر از آقایان زنجانی به مرحله استانی مسابقات ملی مهارت

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 14 و 15 شهریور ماه جاری در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 972 نفر از جوانان استان زنجان در مرحله شهرستانی چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت حضور داشتند، افزود: از این تعداد  173 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر کل فنی وحرفه‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مفتح و مرکز الزهرای زنجان به طور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 173 نفر از راه یافتگان به مرحله استانی فردا 14 شهریور ماه جاری باهم به رقابت می‌پردازند، گفت: 55 نفر از شرکت کنندگان را خانم‌ها و 118 نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

صیادی با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات به صورت عملی و در دو روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزیدگان در 26 رشته مختلف شامل خیاطی، تراش cnc و فرز cnc،  ساخت و تولید، آجرچینی، جوشکاری، کاشی کاری، کنترل صنعتی، رباتیک، مکاترونیک و فناوری اتومبیل به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین کابینت‌ساز چوبی، الکترونیک، لوله کشی، طراحی فضای سبز، اتصالات درب و پنجره، گرافیک، طراحی مهندسی،‌ طراحی وب، فناوری نرم افزار، ‌فناوری شبکه، جواهر سازی، تاسیسات الکتریکی،‌ قنادی،‌ آشپزی و صافکاری از دیگر رشته‌های این مسابقات است.

مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان زنجان افزود: جوانان ماهر استان شامل کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت نام کنندگان این دوره از مسابقات مهارت هستند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت به صورت پروژه‌های عملی حداقل چهار و حداکثر هشت ساعت است، گفت: در نهایت از میان شرکت کنندگان یک نفر در هر رشته انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت که پنجم تا هشتم آبان ماه سال جاری است، اعزام می‌شوند.

صیادی کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور و معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان را از اهداف برگزاری این مسابقات دانست.

وی بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی را از دیگر اهداف این مسابقات اعلام کرد.

مدیر کل فنی وحرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور از جمله دیگر اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

وی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طورسالانه مسابقات ملی مهارت را در کشورمالن برگزار می‌کند، گفت: برگزیدگان آن را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌کنند.  

صیادی اذعان داشت: برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

وی به چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت 2013 کشور آلمان اشاره کرد و گفت: ایرج بختیاری و علیرضا احمدی از زنجان در رشته رباتیک موفق به کسب مدال نقره در این مسابقات شدند.

انتهای پیام/73008/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول