اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر مستقیمی در فرآیند توسعه دارد

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر مستقیمی در فرآیند توسعه دارد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر مستقیمی در فرآیند توسعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی هیئت نمایندگی کار و آموزش فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق به همراه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با معاون برنامه‌ریزی استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر به سزایی در ثبات شغلی و شتاب فرآیند توسعه دارد.

غلامرضا دیزج‌نژاد افزود: در جامعه امروز و وضعیت اقتصادی حاضر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اهمیت زیادی در کسب مهارت‌های فردی دارند که این مهارت‌های فردی در چرخه تولید منجر به ثبات شغلی فرد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین نیروی انسانی متخصص و مهارت دیده در فرآیند تولید، قیمت تمام شده را کاهش داده و سبب افزایش کیفیت محصول تولیدی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورتی که سازمان فنی و حرفه‌ای اربیل نیز بخواهد نظیر این سند را تهیه کند ما‌ آماده همکاری و انتقال تجربیات هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش کیفیت و استانداردسازی فعالیت‌ها تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های نیروی انسانی را استاندارد می‌کند که پیرو تفاهمات قبلی استاندار آذربایجان غربی با استانداران اربیل و دهوک عراق آماده ارائه این‌ آموزش‌ها به نیروی کار آن مناطق هستیم.

دیزج‌نژاد گفت: منطقه اقلیم کردستان عراق و آذربایجان غربی مشترکات فرهنگی زیادی دارند که می‌توان در راستای رفاه مردم دو منطقه و افزایش مراودات تجاری و فرهنگی از آن‌ها بهره برد.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت تجاری و بازرگانی از آذربایجان غربی به دهوک عراق بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های فی مابین استانداران آذربایجان غربی و استانداران دهوک و اربیل عراق تاکید کرد.

جمشید اسعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این دیدار گفت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با درک این موضوع و اهمیت مهارت آموزی به نیروی کار در حال تدوین سند جامع آموزش فنی و حرفه‌ای است که آمادگی داریم این سند را در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق نیز قرار دهیم.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آمادگی دارد در چارچوب مقررات موجود و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مقامات استانی زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی را با اقلیم کردستان عراق فراهم کند.

نظمی موسی عثمان ، معاون مدیرکل کار و فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار گفت: ما ضمن بازدید از ظرفیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و پیشرفت‌های صورت گرفته در این بخش، از تجربیات آذربایجان غربی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/61001/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول