اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهنشان خبر داد

فعالیت 11 کارگاه آموزشی در فنی و حرفه‌ای ماهنشان

رئیس فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان گفت: 11 کارگاه آموزشی در فنی و حرفه‌ای ماهنشان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 11 کارگاه آموزشی در فنی و حرفه‌ای ماهنشان

موسی خدایاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهنشان اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) در طول سال دوره‌های مختلفی را برای خانم‌ها و آقایان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های سیار شهری و روستایی فنی و حرفه‌ای ماهنشان نیز دوره‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند، تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد نیز پس از اتمام دوره‌ها کارآموزان خود را برای حضور در آزمون پایان دوره به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان اضافه کرد: همچنین برگزاری دوره‌های استاد شاگردی و آموزش‌های کپسولی نیز جزو برنامه‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی به تعداد کارگاه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای ماهنشان اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز با 11 کارگاه مختلف برای کارآموزان آقا و خانم دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌کند.

خدایاری با بیان اینکه شش کارگاه برای آقایان در فنی و حرفه‌ای ماهنشان فعالیت می‌کند، افزود: کارگاه برق صنعتی و ساختمان، برق خودرو، رایانه، اتومکانیک، تاسیسات و کشاورزی جزو این کارگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه پنج کارگاه نیز برای برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای به خانم‌ها اختصاص دارد، تصریح کرد: کارگاه خیاطی، گلسازی، هنرهای تجسمی، چرم‌دوزی و رایانه جزو این کارگاه‌ها است.

رئیس فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان به عملکرد و فعالیت‌های واحد آزمون این مرکز در چهار ماه نخست سال‌جاری اشاره کرد و افزود: 168 نفر در آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای در رشته‌های صنایع‌دستی برای بیمه زنان خانه‌دار شرکت کردند.

وی به آزمون پایان دوره برگزار شده در فنی و حرفه‌ای ماهنشان اشاره کرد و اذعان داشت: در طول چهار ماه نخست سال‌جاری 276 نفر از کارآموزان در آزمون پایان دوره این مرکز شرکت کردند.

خدایاری با اشاره به اینکه دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای سنین مختلف برگزار می‌شود، گفت: افراد می‌توانند در رشته تحصیلی یا در رشته‌های مورد علاقه خود در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: افراد پس از گذراندن ساعات آموزشی مورد نیاز مربوط به رشته انتخابی می‌توانند در آزمون پایان دوره عملی و کتبی شرکت کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان اضافه کرد: کارآموزان پس از کسب حد نصاب نمره در آزمون‌های پایان دوره گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول