اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان زنجان خبر داد

حضور 3839 نفر از بانوان زنجانی در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای استان

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان زنجان گفت: 3 هزار و 839 از کارآموزان خانم در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای استان زنجان شرکت کردند.

حضور 3839 نفر از بانوان زنجانی در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای استان

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای در روز یکم شهریور ماه اشاره کرد و اظهار داشت: آزمون پایان دوره در راستای برنامه عملیاتی سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و به طور همزمان و هماهنگ با سراسر کشور در زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در 9 حوزه اصلی در شهرستان‌های استان زنجان برگزار شده است، افزود: دو حوزه در زنجان، دو حوزه در ابهر، یک حوزه در خدابنده، طارم، خرم‌دره، ماهنشان و ایجرود برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: آزمون پایان دوره در 32 حوزه فرعی شامل تیم‌های سیار و روستایی با شرکت بیش از 7 هزار و 600 نفر در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد.

وی اضافه کرد: نتایج این آزمون تا اواخر هفته جاری از طریق پایگاه اطلاع‎رسانی www.advari.irantvto.ir اعلام خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه 3 هزار و 761 نفر این آزمون را آقایان و 3 هزار و 839 نفر مابقی را خواهران تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین شرکت‎کنندگان این آزمون در شهر زنجان به تعداد 3 هزار و 435 و کمترین آن مربوط به حوزه ایجرود به تعداد 122 نفر است.

وی اظهار کرد: حرفه شهروند الکترونیکی با 491 نفر متقاضی بیشترین و رایانه کار حسابداری مالی به تعداد یک نفر کمترین شرکت‎کننده را داشته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان زنجان به شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای اشاره و تصریح کرد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است.

وی ادامه داد: شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 است.

صیادی خاطرنشان کرد: آزمون پایان دوره استان زنجان در 307 حرفه  فنی و خدماتی با پشتیبانی 212 نفر کارشناس و عوامل اجرایی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سوالات 44 حرفه این آزمون به صورت همسان کشوری توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور است، گفت: 219 حرفه مابقی توسط مربیان و کارشناسان استان زنجان تهیه و طراحی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان زنجان با بیان اینکه این آزمون در دو مرحله تئوری و عملی برگزار شد، افزود: افرادی که هر دو مرحله این آزمون را با موفقیت به اتمام برسانند از طرف اداره کل استان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای با کد استاندارد بین‎المللی به آنها اعطاء می‌شود.   

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول