اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مقابله با آتش‌‏سوزی‏‌های احتمالی

ناوگان اطفای حریق منابع طبیعی شاهرود تجهیز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: به منظور مقابله با آتش‏‌سوزی‏‌های احتمالی در عرصه‏‌های منابع طبیعی و جنگل‌‏ها، ناوگان اطفای حریق اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود تجهیز شد.

ناوگان اطفای حریق منابع طبیعی شاهرود تجهیز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حسین شوکت‌ی‏نیا افزود: این ناوگان و پایگاه‌‏های اطفای حریق به موتورهای چهار چرخ، اره موتوری، پاور جت (دستگاه آب‏پاش قابل حمل)، آب‏پاش  mchو فلاسک بک‏‌حمل آب برای اطفای حریق مجهز شد.

وی اظهار کرد: همچنین برای مقابله با آتش‏‌سوزی‏‌های احتمالی در جهت افزایش ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم به خصوص بهره‌‏برداران مراتع و جنگل‏ها، به منظور جلوگیری از عواقب سوء آتش‏‌سوزی در این عرصه‏‌ها اقداماتی نظیر آموزش این افراد انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: گستره منابع طبیعی این شهرستان شامل 4 میلیون و 313 هزار و 627 هکتار است.

شوکت‌ی‏نیا با اشاره به اینکه آتش‌‏سوزی تهدیدی جدی برای جنگل‏‌ها و مراتع است، خاطرنشان کرد: کار حفاظت از این عرصه‏‌ها بسیار دشوار و نیازمند توجه و همکاری جدی مسئولان، مردم و بهره‌‏برداران است.

وی تاکید کرد: آتش‌‏سوزی از جمله عوامل تخریب منابع طبیعی است که منجر به خسارات جبران‏‌ناپذیری در طبیعت شده و از بین رفتن گونه‏‌های گیاهی و جانوری، تخریب و کاهش حاصلخیزی خاک، مستعد شدن عرصه جهت حرکت سیلاب‏‌های ویرانگر و کاهش ارزش تفرجگاهی جنگل‏ها و مراتع و خسارات اقتصادی ناشی از آن را در پی دارد.

شوکت‌ی‏نیا اظهار داشت: آتش‏‌سوزی در منابع طبیعی علل و عوامل گوناگونی دارد، اما عمده‌‏ترین آن‌ها ناشی از بی‏‌احتیاطی در روشن کردن آتش و رها کردن آن قبل از خاموشی کامل توسط گردشگران و بهره‏‌برداران عرصه‌‏های منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: به همه گردشگران و بهره‏‌برداران و هم‏وطنان توصیه می‏‌شود که هنگام حضور در عرصه‏‌های مرتعی و جنگلی نکات ایمنی لازم را رعایت و از روشن کردن آتش پرهیز کنند.

انتهای پیام/2249/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول