اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نوسازی و تحول اداری سازمان مراتع و آبخیزداری:

ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‏ها هم‏چنان مستقل خواهند ماند

مدیر نوسازی و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‏ها هم‏چنان مستقل خواهند ماند.

ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‏ها هم‏چنان مستقل خواهند ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سعید مقدسی امروز در سمنان گفت: تحول اداری رشد و تعالی هر سازمان را به دنبال دارد و هر چه این فعالیت دقیق‌تر انجام شود، سازمان از پویایی بیشتری برخوردار‌ می‌شود.

وی با تأکید به اینکه اصلاح ساختاری سازمان جنگل‌‏ها دسترسی به اهداف را آسان‌تر می‌کند، پیگیری چهار معاونته‏ شدن تشکیلات سازمان جنگل‌ها و استقلال ادارات منابع طبیعی استان‏ها را از تغییرات اساسی این تحول اداری دانست.

مدیر نوسازی و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: با توجه به گستردگی کاری سازمان جنگل‏ها و عملیاتی بودن و وظایف حاکمیتی آن، هیئت وزیران اصلاح ساختاری این سازمان را با چهار معاونت به تصویب رساند.

مقدسی با بیان اینکه ادارات کل منابع طبیعی در استان‏‌ها همچنان مستقل هستند، تأکید کرد: اگر این اصلاح ساختار انجام نمی‌شد، ادارات کل منابع طبیعی در استان‌ها می‌بایست با سازمان جهاد کشاورزی ادغام می‌شدند که با مستثنی شدن از ماده 30 قانون خدمات کشوری، ادارات کل مثل گذشته مستقل خواهند ماند.

مدیر نوسازی و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه سازمان جنگل‏‌ها به طور رسمی با چهار معاونت و 20 دفتر به کار خود ادامه می‌دهد، افزود: حوزه ترویج و مدیریت مشارکت‏‌های مردمی نیز به دلیل نیاز به توانمندسازی جوامع محلی، آموزش بهره‌برداران، تقویت مشارکت مردمی و سازمان‏‌های مردم نهاد، از نظر سطح تشکیلاتی از مدیریت به دفتر ارتقا پیدا کرده است.

وی به برخی از وظایف دفتر نوسازی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، اصلاح پنج فرآیند و الکترونیکی کردن صدور گواهی مستثنیات، صدور مجوز بهره‌برداری از محصولات جنگل و مرتع، صدور پروانه چرا، پاسخ‏گویی به استعلامات معادن و رسیدگی به اعتراضات ممیزی مراتع در دست اقدام قرار دارد و به صورت آزمایشی در ادارات کل منابع طبیعی استان‏های زنجان و کرمانشاه در حال اجرا است.

مدیر نوسازی و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: به منظور ساماندهی ادارات و ایجاد واحدهای جدید منابع طبیعی در شهرستان‏‌ها، شاخص‌هایی نظیر وسعت جنگل‏ها، وسعت مراتع، بیابان، آبخیزداری، تملک اراضی ملی، تعاونی‏‌ها و بهره‌برداری از حفاظت منابع طبیعی بررسی می‌شود.

مقدسی درباره ارتقای حوزه تحول اداری به دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در سازمان جنگل‏‌های کشور گفت: با شکل‏‌گیری این دفتر گروهایی نظیر گروه راهبری و امنیت اطلاعات، گروه خدمات دولت الکترونیک، گروه توسعه و پشتیبانی فاوا، گروه معماری اطلاعات، گروه سازماندهی تشکیلات، گروه راهبری تحول اداری و گروه برنامه‌‏ریزی منابع انسانی شکل می‌گیرد تا کارها از این پس با انسجام و هماهنگی بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/2249/ع/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول