اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت آزمایشی

طرح پژوهشی تحلیل ایجاد شبکه اجتماعی منابع طبیعی در سمنان اجرا می‏‌شود

طرح پژوهشی تحلیل ایجاد شبکه اجتماعی، مدل‏‌سازی، سیاست‏‌گذاری و اجرای مدیریت مشارکتی منابع طبیعی در استان سمنان اجرا می‏‌شود.

طرح پژوهشی تحلیل ایجاد شبکه اجتماعی منابع طبیعی در سمنان اجرا می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، کارگاه ظرفیت‏‌سازی مدیریت مشارکتی در فرآیند بازنگری برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان‏‌زایی و تخریب سرزمین با شرکت کارشناسان، جوامع محلی، تشکل‏‌ها و سازمان‏های مردم نهاد و مسئولان چند استان کشور در سمنان آغاز به کار کرد.

در این کارگاه دو روزه در اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، کارشناسان، صاحب‏‌نظران، نمایندگان جوامع محلی، تشکل‏ها و سازمان‏های مردم نهاد بخش منابع طبیعی و بیابان‏زدایی از استان‏های سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، یزد، کرمان و البرز شرکت دارند.

در این کارگاه، مباحثی مانند ارزیابی مشارکتی از وضع موجود، مشکل‏‌یابی و تحلیل مشکلات، سیر تاریخی چالش‌‏های تخریب سرزمین، دستیابی به چشم‌‏انداز مطلوب آینده، تدوین نقشه راه برای دستیابی به مدیریت پایدار سرزمین، تدوین برنامه عمل کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت و ... ارائه می‏‌شود.

همچنین در حاشیه این کارگاه اعلام شد که طرح پژوهشی تحلیل ایجاد شبکه اجتماعی، مدل‏‌سازی، سیاست‏گذاری و اجرای مدیریت مشارکتی منابع طبیعی با هدف شناسایی شبکه‏‌های اجتماعی تأثیرگذار بر مدیریت مشارکتی منابع طبیعی به صورت آزمایشی (پایلوت) در استان سمنان اجرا می‏‌شود.

این طرح اهداف مختلفی از جمله تحلیل ساختاری شبکه اجتماعی بهره‏‌برداران منابع طبیعی و تعیین تأثیر و موقعیت دست‏‌اندرکاران در این شبکه، مدل‏‌سازی شبکه‏‌ای در بین بهره‏برداران در مناطق پایلوت، مدل‏‌سازی شبکه‏‌ای در بین نهادهای مختلف مرتبط با مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و ... را دنبال می‏‌کند.

دانشگاه تهران مسئولیت مطالعه و اجرای این پروژه را بر عهده دارد و دفتر ترویج و مشارکت‏‌های مردمی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور کارفرمای این طرح است.

ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری سه استان کهکیلویه و بویراحمد پایلوت جنگلی، سمنان پایلوت بیابانی و البرز پایلوت مرتعی بازوان اصلی در عملیاتی‏‌شدن این طرح در نظر گرفته شده‌‏اند.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول