اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

مهارت آموزشی شاخصه کارآفرینی پایدار است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت:‌ مهارت‌آموزی شاخصه اصلی ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی است تا فضا برای یک حرکت جدی در این حوزه فراهم آید.

مهارت آموزشی شاخصه کارآفرینی پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جریان بازدید از مراکز و واحدهای مهارت‌آموزی در اردبیل اظهار داشت:‌ مهارت یکی از مواردی است که در دنیای امروز جز ضروریت‌هاست و در نظام آموزشی ما نیز اعم از مدارس و دانشگاه‌ها باید این اصل مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نظام آموزش عالی ما در حال حاضر با بیش از چهار میلیون دانشجو دچار مشکلاتی است و آن مشکل این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مهارت لازم را ندارند.

صفری خاطر نشان کرد: به همین جهت آمار بیکاران در میان این افراد بسیار بالاست و برعکس افرادی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جاهای دیگر مهارت آموخته‌اند، وضعیت بهتری دارند.

این مسئول اضافه کرد: در برخی از رشته‌های فنی و مهارتی بیکار وجود ندارد و در رشته‌های دیگر نیز بیکاری بسیار کم است که این وضعیت قابل قیاس با شرایط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیست که خود این امر مبین آن است که جامعه ما به مهارت و مهارت‌آموزی نیاز جدی دارد.

وی با اعلام اینکه این موضوع باید در اولویت کار دولت و مجلس باشد، بیان کرد: راه رسیدن به خوداتکایی جوانان و رفع مشکلات معیشتی و بیکاری گسترش بحث مهارت است که جوانان و نسل آینده ما باید به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: تشویق متناسب باید برای این افراد وجود داشته باشد همان‌گونه که برای رشته‌های دیگر نیز این تشویق‌ها صورت می‌گیرد.

صفری عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای را در این باب قابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: البته در باب مهارت‌آموزی باید فرهنگ‌سازی داشته باشیم تا جوانان به آموختن مهارت و فن نسبت به رشته‌های دانشگاهی که بازار کار ندارد بیشتر تمایل پیدا کنند.

وی از فراهم نبود زیرساخت‌های لازم برای آموزش فنی و حرفه‌ای مطلوب را ارزیابی کرد و گفت:‌ یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و موانع در گسترش آموزش‌های مهارتی ناآشنا بودن افراد و خانواده‌ها با رشته‌های متنوع مهارتی و فنی و حرفه‌ای است.

صفری افزود: انتظار داریم هم رسانه‌ها و هم خانواده‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا با یک رویکرد مناسب مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گرفته و به سرعت توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی کارآمد و ماهر زمینه تولید و اشتغال مولد را فراهم می‌کند و در کنار خلاقیت‌ها شاهد ارتقای اعتماد به نفس برای رشد و توسعه اقتصادی روزافزون می‌باشیم.

این مسئول در پایان سخنان خود ضرورت توسعه فضای کسب و کار را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: این امر بهترین راه حل مسئله اشتغال و رفع دغدغه‌های ناشی از بیکاری است.

انتهای پیام/62003/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول