اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) خبر داد

کارآفرینی در دامداری با تولید کود ورمی کمپوست در دانسفهان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) از کارآفرینی در زمینه دامداری با تولید کود ورمی کمپوست در دانسفهان خبر داد که از حمایت مسئولان بی‌بهره است.

کارآفرینی در دامداری با تولید کود ورمی کمپوست در دانسفهان

امین لامعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا از آغاز تولید و پرورش کود‌های ورمی کمپوست در شهر دانسفهان خبر داد و اظهار داشت: عرصه تولید و پرورش ورمی‌ کمپوست‌ها به وسیله کود‌های حیوانی از حدود دو سال پیش در شهر دانسفهان آغاز به کار کرده است.

لامعی بیان داشت: این طرح با گذشت زمان مورد استقبال مردم قرار گرفته و موجب اشتغال‌زایی بخشی از شهروندان به شغل دامداری و استفاده بهینه از کودهای حیوانی شده است.

وی در ادامه افزود: میزان تولید کودهای ورمی ‌کمپوست در اوایل کار ماهیانه 50 تن بود که در حال حاضر به دلیل کمبود کودهای حیوانی در خود شهر دانسفهان و وارد کردن کود از شهرهای همجوار، میزان تولید کودهای ورمی کمپوست نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه بویین زهرا تصریح کرد: کودهای ورمی‌ کمپوست‌ معمولا در طول مدت زمان سه یا چهار ماه تولید می‌شود که با تراکم کرم‌های خاکی در مدت زمان دو ماه تولید و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر هیچ حمایتی در خصوص تولید کودهای ورمی کمپوست دریافت نمی‌شود و پیشرفت در این زمینه نیاز به حمایت مسئولان دارد.

انتهای پیام/77008/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول