اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن زنان کارآفرین ایران:

برای کارآفرینی هیچ وقت دیر نیست

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن زنان کارآفرین ایران گفت: برای کارآفرینی هیچ وقت دیر نیست.

برای کارآفرینی هیچ وقت دیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ماهرخ فلاحی ظهر امروز در جلسه انجمن زنان کارآفرین در اتاق بازرگانی و کشاورزی خرم‌آباد که در زمینه‌ کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کنند، به بازدید خود از واحدهای کارآفرین اشاره کرد و گفت: لرستان به شدت به اصلاح ‌نژاد در پرورش گاو نیازمند است و در این بازدید مشاهده کرده‌ام، از گاو بومی برای پرورش استفاده می‌کنند که برای دریافت این موضوع حتی به طعم شیر گاو هم می‌توان پی‌برد، چراکه شیر کم و چربی آن بیشتر است و این از نشانه‌های شیر گاو بومی است.

فلاحی با تأکید بر اینکه به بانوان و آقایان دامپرور منطقه از طریق اصلاح‌ نژاد باید کمک کرد، گفت: ضرورت دارد آن‌ها را با مرکز اصلاح نژاد کشور که در البرز واقع شده است، ارتباط دهیم.

*لرستان یک گام جلوتر است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: هم‌اکنون در حال راه‌اندازی پژوهشکده‌ کشاورزی و دامپروری در استان لرستان هستیم که یکی از گروه‌های زیرمجموعه‌ آن گروه اصلاح‌نژاد دام است.

سمیه قربانی ادامه داد: با توجه به بنیه‌ علمی جهاد دانشگاهی که بخش حیوانی آن در اصفهان دایر است و شعبه‌ بومی آن قرار است، در لرستان تشکیل شود، هم‌اکنون کار اداری آن به اتمام رسیده و تملک زمین و ساخت و ساز نیز صورت گرفته و در حال جذب هیئت علمی آن هستیم.

این پژوهشگر جهاد دانشگاهی لرستان افزود: لرستان یک گام جلوتر از اسپرم منجمد گذاشته و آن بحث ورود جنین منجمد به استان است و از روشی استفاده می‌شود که در مرکز رویان جهاد دانشگاهی انجام می‌گیرد و این نیاز احساس شده است.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن زنان کارآفرین ایران در تکمیل صحبت‌های قربانی گفت: من نیز این نیاز را حس کرده‌ام، شما یک قدم جلوتر از اصلاح‌نژاد هستید، این کار از نظر اقتصادی، بنیه گاو و تولید، بسیار پراهمیت و جوابگوست.

ماهرخ فلاحی به تحریم‌ها و پیامدهای آن در پرورش گاو اشاره و تصریح کرد: به خاطر تحریم‌های اقتصادی علیه ایران کروتن ذرت و سویا را از جیره‌ غذایی گاوها کم کرده‌ایم، با این وجود در این شرایط هر یک رأس گاو 60 لیتر شیر تولید می‌کند، این نشان می‌دهد، اصلاح‌نژاد چقدر می‌تواند جوابگو باشد.

فلاحی ادامه داد: با توانی که در بانوان لرستانی که در این عرصه مشغول به فعالیت هستند، مشاهده کرده‌ام، اگر از کارشناسان مرکز اصلاح‌نژاد استفاده کنند، بسیار مؤثر خواهد بود، در هر جایی که به بن‌بست می‌رسید و به بهانه‌ کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شوید، با من تماس بگیرد، تا کارشناس خودم را به لرستان اعزام کنم، تا مشکلات آنان را بدون هزینه بررسی کند.

این بانوی کارآفرین افزود: در اتاق بازرگانی البرز انجمن ارگانیک را سه ماه گذشته تشکیل داده‌ایم که فعالیت‌های خوبی را انجام داده است و یکی از رشته‌‌های نو در کشور است، اهمیت این مسئله آنجاست که بدانیم در حال حاضر در تولید محصولات کشاورزی، کود و سم بی‌رویه‌ مصرف شده است که طبق گفته‌ پزشکان 60 درصد ابتلا به سرطان‌ها در نتیجه مصرف بی‌رویه‌ در همین زمینه است.

انتهای پیام/2304/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول