اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت

برگزاری یادواره شهدای سه ماهه دوم شهرستان کوثر

به مناسبت هفته دولت یادواره شهدای سه ماهه دوم شهرستان کوثر، پایگاه شهید چمران و شهیدان رجایی و باهنر در مسجد امام حسن عسگری (ع) منطقه دو شهری برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای سه ماهه دوم شهرستان کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان کوثر در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: عزت و سر‌بلندی مسلمانان در سایه جهاد و شهادت و مبارزه در راه حق و ‏عدالت است و وظیفه هر مسلمانی برپایی عدالت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبد‌اللهی خاطر‌نشان کرد: شهدای و‌الا مقام همه چیز خود را از دست دادند و برای اسلام جنگیدند و شهید شدند و اینک وظیفه ماست که در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش‌ کرده و از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

وی یادآور شد: شهدا در راه حفظ جان و مال و ناموس کشورمان جان فدا کردند و ما با لبیک گفتن به آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس راه آنها را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه شهرستان کوثر گفت: تکلیف یک مسلمان متعهد، دفاع از ارزش‌های دینی، دعوت به پاکی و ‏نیکی، امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد و منکرات و ‏انحرافات است و اگر این فریضه ترک شود ناپاکان بر جامعه مسلط می‌شوند و سقوط ‏جامعه حتمی است و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای عمل به همین ‏تکلیف بود.‏

عبداللهی تصریح کرد: شهیدان و‌الا مقام با ‏دیدی ژرف، ایمانی راستین، اراده‌ای آهنین، عزمی فولادین و عشقی ‏آتشین در پرتو نور یقین عزت پذیرش شهادت را بر ذلت قبول تسلیم ترجیح دادند و آگاهانه به استقبال شهادت شتافتند.

وی افزود: چنانچه امام حسین (ع) ‏این حقیقت را با بیانی آزاد‌منشانه بر سینه تاریخ انسانیت ثبت و ارزش ‏مکتب تربیتی اسلام را بر جهان اثبات کردند.

امام جمعه شهرستان کوثر در پایان سخنان خود با اشاره به جایگاه اعتقادی شهادت در فرهنگ اسلامی، بیان داشت: آثار شهادت همچنان در جامعه دیده می‌شود و این امر در قید زمان و مکان خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مراسم که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و کارکنان دولت و آحاد مردم شهیدپرور شهرستان کوثر برگزار شد، با مداحی حاج نادر جوادی و سینه‌زنی اهالی شهید‌پرور شهرستان کوثر پایان یافت.

انتهای پیام/62007/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول