اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

هم‌افزایی برنامه‌های فرهنگی منوط به هم‌پوشانی آنها است

استاندار زنجان بر لزوم هم‌پوشانی برنامه‌های فرهنگی ارگان‌های مختلف تاکید کرد و گفت: هم‌پوشانی برنامه‌ها منجر به هم‌افزایی آنها هم می‌شود.

هم‌افزایی برنامه‌های فرهنگی منوط به هم‌پوشانی آنها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان بر لزوم پوشش همگانی برنامه‌های سبک زندگی اظهار داشت: این دوره‌ها باید به تعداد خانواده‌های ایرانی برگزار و تبیین شود.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های متمرکز سبک زندگی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای موجود جامعه در حوزه سبک زندگی باشد، افزود: برنامه‌ریزی در این حوزه باید فراگیر و برای عموم مردم انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه کار در حوزه شورای فرهنگ عمومی باید غیر متمرکز انجام شود، اضافه کرد: باید از ظرفیت همه ارگان‌ها در این حوزه استفاده شود.

وی به قوانین موجود در بودجه سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: بر اساس قانون می‌توان یک درصد از بودجه ارگان‌ها را در امور فرهنگی هزینه کرد.

رئوفی‌نژاد به اختیاری بودن هزینه کردن یک درصد از بودجه ارگان‌ها در امور فرهنگی اشاره کرد و گفت: اجازه جدا کردن این بودجه از ارگان‌ها هم در قانون داده نشده است.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌های فرهنگی در دستگاه‌ها اجرایی و برای جمعیت انبوه در نظر گرفته و عملیاتی شود.

استاندار زنجان بر لزوم هم‌پوشانی برنامه‌های فرهنگی ارگان‌های مختلف تاکید کرد و افزود: هم‌پوشانی برنامه‌ها منجر به هم‌افزایی آنها هم می‌شود.

*راه‌اندازی بنیاد زنجان‌شناسی

وی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به راه‌اندازی بنیاد ایران‌شناسی اضافه کرد: بنیاد زنجان‌شناسی هم که از زیرمجموعه‌های این بنیاد است راه‌اندازی شده است که می‌تواند منشأ خدمات قابل توجهی در معرفی استان زنجان باشد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه اداره بنیاد زنجان‌شناسی باید به افراد شاخص و علاقمند در این حوزه واگذار شود، اضافه کرد: هستند افرادی با انگیزه‌ که با صرف وقت و هزینه اقدام به جمع‌آوری مدارک و معرفی مناطق زندگی خود می‌کنند که باید از ظرفیت آنها به نحو احسن در اداره بنیاد زنجان‌شناسی استفاده بهینه کرد.

وی به برخورد خود با افرادی اشاره کرد که نمی‌دانستند سهرورد زنجان زادگاه شیخ شهاب‌الدین زنجانی است و گفت: راه‌اندازی بنیاد زنجان‌شناسی به شناسایی استان کمک می‌کند.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول