اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان:

250 میلیارد ریال برای حل بحران آب روستاهای زنجان نیاز است

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان گفت: 250 میلیارد ریال برای حل بحران آب روستاهای زنجان نیاز است.

250 میلیارد ریال برای حل بحران آب روستاهای زنجان نیاز است

محمد‌رضا براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تامین یک جای این اعتبار برای حل مشکل آب روستاهای زنجان محال است.

وی این اعتبار را بالا عنوان کرد و افزود: تامین این اعتبار از محل اعتبارات استانی و یا شهرستانی میسر نیست.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان جذب و تامین اعتبارات ملی را راهگشا عنوان کرد و اظهار داشت: برای برطرف شدن مشکلات فعلی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه شاید تنها 1.7 این مبلغ را بتوان از اعتبارات داخل استان جذب کرد، افزود: دستگاه‌های اجرایی توانایی مالی لازم را ندارند.

براتی به مشکلات آب شرب روستاهای زنجان اشاره کرد و گفت: باید نسبت به حل مشکلات موجود تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه قره پشتلو منابع آبی وجود ندارد، یادآور شد: کمبود بارش‌ها موجب بروز مشکل تامین آب شده است.

وی از برنامه‌ریزی‌های لارم برای کاهش مشکلات آب شرب روستاهای زنجان خبر داد و تاکید کرد: برای کاهش مشکلات موجود سه مرحله برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

براتی به روستاهای دارای وضعیت حاد اشاره کرد و اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات روستاهایی که وضعیت اورژانسی دارند در دستور کار نخست قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان استفاده از چاه‌ها و قنات‌ها را برای برطرف کردن مشکلات یادآور شد و خاطرنشان کرد: چاه‌ها و قنات‌هایی که در اختیار افراد است برای تامین آب روستا بکارگیری می‌شود.

وی حفر چاه و قنات‌های جدید را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید با مطالعات لازم نسبت به حفر چاه‌های جدید اقدام کرد.

براتی ایجاد و استفاده از منابع آبی جدید را مهم برشمرد و تاکید کرد: باید نسبت به الحاق منابع آبی جدید به شبکه آب روستایی اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه برای حل مشکلات روستاها باید نسبت به برنامه‌های بلندمدت اهتمام ورزید، افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید برای تحقق اهداف بلند مدت باشد.

وی به سد بعثت اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل و راه‌اندازی این سد جزو برنامه‌های بلندمدت برنامه‌ریزی شده است.

براتی با بیان اینکه سد بعثت بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد کرد، افزود: میزان برآوردهای سال 91 نشان از نیاز اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریالی برای تکمیل این سد داشت.

معاون برنامه‏ریزی فرماندار زنجان تفاوت در برآورد قیمت نهایی این پروژه آبی را یادآور شد و تاکید کرد: برآوردهای ریالی این پروژه در سال اخیر نشان از تفاوت زیادی با برآورد ریالی سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این سد نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است، افزود: این در حالی است که سال گذشته 30 میلیارد ریال برآورد شده بود.

براتی از هزینه 20 میلیاردی برای این سد خبر داد و گفت: در سال 89 این مبلغ برای انجام مطالعات و ایجاد راه‌های دسترسی هزینه شده است.

انتهای پیام/73007/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول