اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین خبر داد

تولد بیش از 5 هزار نوزاد در قزوین

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در سه ماه نخست امسال 5 هزار و 77 نوزاد در استان متولد شدند.

تولد بیش از 5 هزار نوزاد در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال قزوین، محمدصدرا آراسته اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال 5 هزار و 77 نوزاد در استان قزوین متولد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.04 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان ولادت 2 هزار و 600 نوزاد پسر و 2 هزار و 477 نوزاد دختر بودند که بر اساس این آمار به ازای تولد هر 100 نوزاد دختر 104 نوزاد پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین همچنین با اعلام کاهش نرخ چهار درصدی وفات در سه ماه نخست امسال، مجموع آمار ثبت فوت در همین محدوده زمانی را یک‌هزار و 379 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 760 واقعه برای مردان و 619 واقعه برای زنان به ثبت رسیده که بر اساس این آمار به ازای ثبت هر 100 فوت زن 123 فوت مرد ثبت شده است.

آراسته در خصوص نام‌های انتخاب شده برای نوزادان تصریح کرد: امیرعلی، محمدطاها و ابوالفضل در پسران و برای دختران فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا به ترتیب از بیشترین فراوانی برخوردار هستند.

وی تعداد نام‌های تغییر یافته در سه ماه نخست امسال را 119 مورد و تعداد شناسنامه‌های صادر شده از سوی اداره کل ثبت‌ احوال استان قزوین در همین مدت را 14 هزار و 177 مورد عنوان کرد.

انتهای پیام/77002/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول