اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

امیرعلی و زهرا همچنان در صدر نامگذاری نوزادان اردبیلی

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در بین نام‌های نوزادان امیر‌علی و زهرا مورد اقبال خانواده‌های اردبیلی در نامگذاری فرزندان پسر و دختر هستند.

امیرعلی و زهرا همچنان در صدر نامگذاری نوزادان اردبیلی

عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در گروه پسران بعد از امیر‌علی به ترتیب ابوالفضل، امیر‌حسین، امیر‌محمد و طاها فراوانی بیشتری در نامگذاری کودکان دارند و در بین نوزادان دختر نیز اقبال به اسامی زهرا، فاطمه، یسنا، عصری و هستی بیشتر از سایر اسامی است.

وی با یادآوری اینکه تا پایان سال 94 باید صدور کارت ملی هوشمند به اتمام رسیده و این چرخه تکمیل شود، عنوان کرد: البته ما وعده می‌دهیم که زودتر از این زمان شاهد صدور کارت ملی هوشمند به تمام همشهریان استان باشیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر یک ایستگاه برای صدور کارت ملی هوشمند راه‌اندازی شده است، افزود: قرار است 66 ایستگاه در این زمینه راه‌اندازی شود که 22 مورد آن مربوط به شهر اردبیل است.

امینی با اعلام  اینکه فرمانداران، بخشداران، مدیران کل و اصحاب رسانه و خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی‌ در اولویت صدور کارت ملی هوشمند هستند، ادامه داد:‌ قرار است 42 هزار ایثارگر و خانواده شهید از مزایای این طرح در اولویت اول استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: تا آخر مرداد ماه شاهد اجرای فراگیر این طرح در جامعه ایثارگران خواهیم بود و با اداره کل پست و دفاتر پیشخوان وارد مذاکره شدیم تا آنها نیز به اجرای این طرح کمک کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به ماموریت ثبت احوال در سه حوزه متفاوت اشاره کرد و یادآور شد: ثبت وقایع چهار‌گانه، صدور اسناد هویتی و تولید و نشر آمار جمعیتی از مهمترین این وظایف و مسئولیت‌هاست.

امینی بیان داشت: برای تحقق اهداف سازمان در سال 1404 به عنوان یک سازمان یادگیرنده اثر‌بخش در راستای توسعه دولت الکترونیک برنامه‌های راهبردی تهیه شده است.

وی راهبردهای مهم را پوشش کامل وقایع حیاتی در قالب شبکه طراحی شده، اعلام کرد و گفت: ما آمادگی داریم تا با عقد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی اتصال به پایگاه داده‌ها را جزو برنامه‌های اصلی قرار دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از صدور شناسنامه مکانیزه بر اساس پایگاه جمعیتی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ تمام شناسنامه‌ها بر اساس اطلاعات این پایگاه صادر می‌شود.

انتهای پیام/62005/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول