اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

یک خیّر گلستانی به 12 نوزاد شنوایی بخشید

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: یک خیّر نیک‎اندیش در شهرستان علی‎آبادکتول با اهدا 36 میلیون تومان به 12 نوزاد شنوایی بخشید.

یک خیّر گلستانی به 12 نوزاد شنوایی بخشید

رقیه رحمانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با کمک خیرین نسبت به کاشت حلزون گوش نوزادان اقدام شد و آنها از نعمت شنوایی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستان‎های زایشگاه تا شش ماهگی زیرپوشش بهزیستی است، تصریح کرد: از 30 هزار و 500 نوزاد متولد شده در سال 1391 حدود 91 درصد زیرپوشش قرار گرفتند و معاینه گوش نوزادان و ارائه خدمات درمانی به آنها صورت گرفت.

استقرار پایگاه دائمی بینایی‎سنجی در تمام شهرهای گلستان

مدیرکل بهزیستی گلستان از استقرار پایگاه دائمی سنجش بینایی در تمام شهرهای استان خبر داد و بیان داشت: هر ساله آبان‎ماه به منظور معاینه چشم کودکان سه تا شش سال طرح تنبلی چشم اجرا می‎شود اما در حال حاضر در تمام شهرهای گلستان پایگاه دائمی سنجش بینایی مستقر است.

به گفته وی؛ بهترین زمان درمان تنبلی چشم در سنین زیر پنج سال صورت می‎گیرد.

رحمانی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‎ها یکی از مهمترین اولویت‎های بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در این حوزه دفاتر پیشگیری از معلولیت‎ها را داریم که هدف‎مان در این راستا پیشگیری، آگاه‎سازی، آموزش به خانواده‎ها و شناسایی افراد آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به اینکه پنج مرکز ژنتیک به صورت غیردولتی در استان فعال است، ابراز داشت: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 132 نفر از افراد به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه و از خدمات آن بهره‎مند شدند.

252 خانوار در حوزه بازتوانی زیرپوشش بهزیستی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه مراجعات به مراکز ژنتیکی همچنان ادامه دارد، گفت: در سه ماهه ابتدای سال‌جاری تعداد 488 نفر برای مشاوره ژنتیکی به مراکز ما مراجعه داشتند.

رحمانی با اشاره به اینکه 252 خانوار در حوزه بازتوانی زیرپوشش بهزیستی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‎های مهم این سازمان هدفمندسازی افراد در راستای به ظهور و بروز رساندن ظرفیت‎های درونی آنها است.

انتهای پیام/83001/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول