اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین خبر داد

فعالیت 136 شرکت در شبکه تعاون روستایی قزوین

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: تعداد 136 شرکت در شبکه تعاون روستایی این استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 136 شرکت در شبکه تعاون روستایی قزوین

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: 48 شرکت تعاون روستایی با 67 هزار و 802 نفر عضو و 65 شرکت تعاونی کشاورزی با 18 هزار و 477 نفر عضو در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: همچنین شش شرکت تعاونی زنان روستایی با 300 نفر عضو و 11 شرکت تعاونی تولید با سه هزار و 825 نفر عضو در حال تلاش و فعالیت در بخش کشاورزی هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به وجود اتحادیه‌ها در شبکه تعاون این استان خاطرنشان کرد: سه اتحادیه تعاونی و روستایی، دو اتحادیه تعاونی کشاورزی، یک اتحادیه روستایی و یک اتحادیه تعاونی‌های تولید در استان قزوین در راستای هدایت، ارشاد و حمایت شرکت تعاونی‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

معین‌الدین شرکت‌های تعاونی را به عنوان بازوی توانمند بخش کشاورزی دانست و گفت: با توجه به اینکه دامنه فعالیت شبکه تعاون روستایی تا دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط کشور گسترش یافته، شرکت‌های تعاونی روستایی با جلب اعتماد اعضا و بهره‌گیری از مشارکت گسترده بهره‌برداران می‌توانند در کشور به درستی نقش‌آفرینی کنند.

وی در خصوص وظایف سازمان تعاون روستایی بیان کرد: تقویت همه جانبه تشکل‌های کشاورزی و نظارت بر تشکل‌ها از وظایف مهم و اصلی این سازمان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: ایجاد روحیه مشارکت و ارتقای فرهنگ تعاون، فراهم کردن امکانات تولید و تأمین نیازمندی‌های معیشتی و حرفه‌ای کشاورزان و روستاییان‌، تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان، بهبود سطح درآمد و رفاه و اشتغال در روستاها از جمله اهداف مورد نظر در شبکه تعاونی‌های روستایی است.

معین‌الدین عنوان کرد: تشکل‌های تعاونی روستایی از طریق حذف واسطه‌گری و ایجاد زمینه مناسب برای بازاریابی محصولات کشاورزی نقش مهمی در ساماندهی بازار محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام‌/77009/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول