اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم مراجعه استقبال تعاونی‌ها

تسهیلات تعاونی‌های آبیک به بخش غیرتعاون اختصاص یافته است

با وجود تسهیلات خوب در بخش تعاون به دلیل عدم مراجعه تعاونی‌ها برای دریافت تسهیلات، این تسهیلات به بخش غیرتعاون اختصاص یافته است.

تسهیلات تعاونی‌های آبیک به بخش غیرتعاون اختصاص یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، کمیته توسعه تعاون در مناطق روستایی شهرستان آبیک تشکیل و نخستین جلسه این کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته توسعه تعاون در مناطق روستایی و شهرستان آبیک صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار، وحید انتظاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی و حمیدرضا رضانژاد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک و زکریا رضوانی بخشدار بشاریات شهرستان آبیک برگزار شد.

بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در این جلسه بر ورود دهیاران به بخش تعاونی‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه تعاونی‌ها موفق و سرپا نیستند؛ چراکه در کار تیمی دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان آبیک آمادگی برگزاری کلاس و توجیهی برای تعاونی‌ها را دارد که می‌توان به برگزاری کلاس آموزشی در رشته‌های زنبورداری، گوسفندداری، جوجه‌کشی و نظایر آن اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به تشکیل تعاونی کشت سبزی و صیفی‌جات در روستای قره‌قباد از سوی زنان روستایی افزود: همچنین در روستای کوندج صندوق خرد زنان روستایی و اعطای وام به یکدیگر تشکیل شده و تشکیل تعاونی گوجه‌کاران شهرستان آبیک نیز در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تشکیل نظام صنفی کشاورزان برای امور کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: تعاونی مرغداران کوهپایه نیز در شهرستان آبیک راه‌اندازی شده که با راه‌اندازی این تعاونی، دست دلالان و واسطه‌ها از امور کشاورزی کوتاه شده است.

*اختصاص تسهیلات تعاونی‌ها به بخش غیرتعاون

داریوش شاهی رئیس بانک توسعه تعاون شهرستان آبیک نیز در این جلسه با اشاره به فقر تعاونی در این شهرستان گفت: فلسفه وجودی بانک توسعه تعاون حمایت از تعاونی‌ها بوده که در راستای اصل 44 قانون اساسی باید تعاونی‌ها به 25 درصد اقتصاد تحقق ببخشند.

وی افزود: در شهرستان آبیک تعاونی‌ها فقط ثبت شده‌اند و فعالیتی ندارند؛ این در حالی است که تعداد تعاونی‌های فعال در این شهرستان به 10 مورد هم نمی‌رسد.

این مسئول ادامه داد: با وجود تسهیلات خوب در بخش تعاون به دلیل عدم مراجعه تعاونی‌ها برای دریافت تسهیلات، این تسهیلات به بخش غیرتعاون اختصاص یافته است.

رئیس بانک توسعه تعاون شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: سود تسهیلات بانک توسعه تعاون 14 درصد است و تسهیلاتی را به متقاضیان می‌دهد که هیچ بانکی چنین تسهیلاتی را پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول