اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک تأکید کرد

ضرورت توسعه تعاونی‌ها در روستاهای آبیک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک توسعه تعاونی‌ها در روستاهای این شهرستان را ضروری دانست.

ضرورت توسعه تعاونی‌ها در روستاهای آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، وحید انتظاری در جلسه کمیته توسعه بخش تعاون در مناطق روستایی شهرستان آبیک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌ها بهترین تشکل برای مشارکت مردم در اجرای امور کشور و کاهش تصدی‌گری دولت هستند که تقویت آن‌ها در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و برنامه‌های بالادستی کشور بسیار مؤثر است.

وی افزود: متأسفانه فرهنگ کار تیمی در جامعه ضعیف بوده و هنوز نهادینه نشده است چراکه از ظرفیت کار گروهی در جامعه آن‌چنان که باید و شاید استفاده نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: توسعه بخش تعاون در مناطق روستایی علاوه بر رونق اقتصادی روستاها، کاهش مهاجرت روستائیان از روستاها به شهرها و کاهش هزینه‌های دولت به افزایش تولید ناخالص ملی نیز کمک کرده و از ظرفیت‌های موجود در روستاها به نحو احسن استفاده می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک از تشکیل شرکت تعاون روستایی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان آبیک خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت تعاون روستایی دهیاری‌های بخش بشاریات در شرف تأسیس بوده و مقدمات آن در حال اجرا است.

انتظاری از اعلام آمادگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک برای آموزش به اعضای تعاونی‌ها برای فعال شدن خبر داد و افزود: با پا گرفتن تعاونی‌ها و بررسی مشکلات و رفع مشکلات آن‌ها، حمایت‌های لازم از تعاونی‌ها صورت خواهد گرفت که با تحقق این امر، شاهد شکوفایی تعاونی‌ها در آینده و انجام امور از سوی دهیاری‌ها و مردم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در تمام روستاهای شهرستان آبیک می‌توان تعاونی تشکیل داد که تنها به فعالیت خاصی هم نمی‌تواند اختصاص داشته باشد و می‌تواند چند منظوره در همه حوزه‌ها فعالیت کند.

این مسئول قدرت مانور در فعالیت‌های اقتصادی را از سوی تعاونی‌ها بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: با تشکیل تعاونی‌ها علاوه بر آمادگی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی این آمادگی را داریم که اگر طرح‌های دارای توجیه اقتصادی داشته باشند، منابع مالی آن را تأمین کرده و برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی کنیم تا به کسب و کار خود رونق ببخشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک فضاسازی برای برنامه‌های ترویجی، توسعه و تقویت بخش تعاون، اشتغال برای جوانان جویای کار و فراهم کردن بسترهای لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها از سوی تعاونی‌ها را از اهداف مهم تقویت تعاونی‌های روستایی در مناطق روستایی ذکر کرد و افزود: تعاونی‌ها با نظارت بر اجرای دقیق پروژه‌ها و کمک در فعالیت‌های عمرانی روستاها می‌توانند با تلاشی مضاعف در آبادانی و توسعه روستاها گام بردارند.

انتهای پیام/77006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول