اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست خبرنگاران با اعضای خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد

از انتقاد به وضع معیشتی تا تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران

اعضای خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگاران نشستی دوجانبه برای بیان انتقادات و پیشنهادات و عملکرد خود برگزار کردند.

از انتقاد به وضع معیشتی تا تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز و به همت هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نشست دو جانبه خبرنگاران با اعضای این خانه برگزار شد.

در این نشست که در محل سینما تک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد هر یک از اعضای خانه مطبوعات استان به بیان گوشه‌ای از عملکرد این تشکل صنفی پرداختند.

در ادامه این نشست مشترک خبرنگاران منتقد نیز به بیان انتقادات خود پرداخته و توقعات و انتظارات خود را از خانه مطبوعات به‌صورت صریح و شفاف بیان کردند.

در ابتدای این نشست سید علی‌محمد دانشی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان عملکرد این تشکل صنفی پرداخت و گفت: هر چند که انتقادات دوستان خود را در رسانه‌ها با جان و دل می‌پذیریم ولی باید گفت که همکاران شما در خانه مطبوعات بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای رفع مشکلات این قشر فرهیخته تلاش می‌کنند.

در ادامه اعضای دیگر خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

زریر حجتی رئیس خانه مطبوعات استان به بیان اقدامات خانه مطبوعات از زمان شکل‌گیری پرداخت و گفت: همه کارهایی که انجام شده در 26 بند به صورت مکتوب در اختیار قرار می‌گیرد و پس از آن قضاوت با خود خبرنگاران و همکاران خواهد بود.

جمشید ضرابی عضو خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نحوه شکل‌گیری و سپردن مسئولیت در خانه مطبوعات به‌صورت دوستانه و تعاملی بوده، تصریح کرد: هیچ‌گونه جنگ و دعوایی نداشتیم و به صورت کاملا حرفه‌ای و با رعایت اخلاق مطبوعاتی مسئولیت‌ها را واگذار کردیم.

وی کارهای انجام شده در طی این مدت را خوب ارزیابی کرد و گفت: به یاد نداریم که از حقوق دوستان و همکاران خود دفاع نکرده باشیم و اگر کوتاهی بوده به علت مشکلاتی است که بر سر راه ما وجود دارد.

حمید جهان خبرنگار ایرنا و جوان‌ترین عضو خانه مطبوعات استان نیز در این نشست با اظهار این سخن که نباید مشکلات خود را در بیرون از مجموعه پی‌گیری کنیم، تصریح کرد: برخی جدایی‌ها و تشتت‌ها به دلیل همین مفارقت‌ها بوده که لازم است سعه صدر خود را در مواجهه با مشکلات بالا ببریم.

داریوش بهنیازاده از دیگر اعضای خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد بود که دغدغه‌های خود را مطرح کرد و گفت: باید کاری کنیم که بیرون از مجموعه رسانه کسانی نتوانند بر کار ما خرده بگیرند.

وی شأن خبرنگاران را بالا ذکر کرد و گفت: خودمان باید این شأن و منزلت را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که در بیرون از مجموعه کسانی بتوانند برای ما تصمیم بگیرند و یا ما را به اموری متهم کنندکه در قاموس رسانه نیست.

سعید نظری هم در ادامه با دفاع از خبرنگاران در برابر برخی دیدگاه‌هایی که در بیرون از عرصه رسانه نسبت به آن‌ها مطرح می‌شود، عنوان کرد: خبرنگاران هم مشکلات مادی دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود و امروز وضعیت مادی این قشر بسیار نگران‌کننده است.

در ادامه خبرنگاران به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و قبل از همه اسحاق باقرزاده مدیر سایت ایل‌نیوز به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و از برخی اقدامات در خانه مطبوعات استان انتقاد کرد.

وی گفت: چرا نباید مجمع عادی و ویژه خانه مطبوعات در استان تاکنون تشکیل شده باشد و چرا بسیاری از مشکلات خبرنگاران که من شامل آن مشکلات نمی‌شوم پی‌گیری نشوند.

زینب قربانی از پانا هم با انتقاد از وضعیتی که خبرنگاران خانم دارند، اظهار کرد: باید بهای بیشتری به خانم‌ها داده شود و اصولا خبرنگاران زن در استان ما مظلوم هستند.

وی از نحوه دعوت به جلسات نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: خانه مطبوعات فکری به حال این کار کند و تصمیمی اتخاذ شود که در برنامه‌ها همه خبرنگاران دیده شوند.

زینب الهی از هفته‌نامه هبوط رعایت شئونات اسلامی در نزد خبرنگاران به‌خصوص در بحث حجاب را امری مهم دانست و گفت: باید هدف‌گذاری شود تا خبرنگاران با لباسی در شأن این قشر فرهنگ‌ساز به جلسات و برنامه‌ها بروند.

جهانبخش از سایت آبشارنیوز با بیان اینکه مشکلات معیشتی خبرنگاران بدون برنامه‌ریزی منسجم هیچ‌گاه برطرف نمی‌شوند تصریح کرد: مگر می‌توان بدون تشکیل تعاونی مسکن مطبوعات برای خانه‌دار شدن اهالی رسانه اقدام کرد.

غلامحسین قاسمی مدیر مسئول هفته‌نامه برف آفتاب هم در این نشست با بیان برخی از مشکلات خبرنگاران استان ابراز کرد: خانه مطبوعات باید به سراغ خبرنگاران بیاید و از آن‌ها دلجویی کند چرا که این مجموعه حکم پدر عرصه خبرنگاری را دارند.

در پایان علی‌محمد دانشی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات با جمع‌بندی همه گفته‌ها و سخنان گفت: هر لحظه آماده واگذاری مسئولیت‌ها هستیم و برای این کار جیب و قبایی ندوخته‌ایم.

سرپرست روزنامه کیهان در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خانه مطبوعات در سال دوم خدمت خود بیش از سال نخست مشکلات خبرنگاران را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: در آینده برای رفع هرگونه سوء تفاهمی از این دست نشست‌ها بیشتر و به صورت مستمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2571/غ40/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول