اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی‌های مسکن مهر به اساسنامه تعاونی‌ها اشرافیت ندارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌های مسکن مهر نسبت به اساسنامه تعاونی‌ها اشرافیت ندارند و این امر باعث بروز مشکلات شده است.

تعاونی‌های مسکن مهر به اساسنامه تعاونی‌ها اشرافیت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بعد از ظهر امروز همایش بررسی آخرین وضعیت و مشکلات پروژه‌های تعاونی‌های مسکن مهر ارومیه با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، نماینده فرماندار ارومیه، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، نماینده اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی و مدیریت امور شعب بانک صادرات آذربایجان غربی در سالن جلسات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی برگزار شد.

در ابتدای این همایش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه نقطه اساسی مشکلات امروزی اعضای تعاونی‌های مسکن مهر به این مسئله مربوط می‌شود که با اساسنامه خود آشنایی ندارند، ابراز داشت: معتقدیم مشکلات اعضای تعاونی‌های مساکن مهر باید بر مبنای اصل تعاون و اساسنامه پاسخ داده شود.

علی سلیمانی تصریح کرد: فراتر از اساس‌‌نامه نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد و مشکلات تعاونی‌ها باید براساس اسا‌سنامه بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی تعاونی‌ها بیش از 60 درصد اعضای خود را اخراج کرده‌اند و با توجه به اینکه بدون طی مراحل قانونی و براساس اساسنامه عمل نکرده‌اند، دادگاه برای بیش از 50 درصد این اعضای اخراجی رأی برگشت خواهد داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: برای رفع این مشکلات، تعاونی‌ها و اعضای هیئت‌مدیره باید بر مبنای اساسنامه عمل کنند.

در ادامه این همایش، معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه عدم توجه و یا بی‌اطلاعی تعاونی‌ها از اساسنامه تعاونی‌های مسکن مهر مشکلاتی را به وجود آورده است، ادامه داد: بیش از پنج تا شش سال از تشکیل تعاونی‌ها سپری شده که باید مجوز فعالیت خود را تمدید کنند به طوری که تعاونی‌هایی که فعالیت خود را تمدید نکرده‌اند در بانک با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

احمد دهقان با بیان اینکه مجمع‌های اعضای تعاونی‌ها حتما برگزار شود، اذعان کرد: ادامه فعالیت هیئت‌مدیره و انتخاب بازرس که مدت فعالیت آن یک سال است باید تمدید شود.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که موجب اختلاف و شبهه در فعالیت اعضای هیئت‌مدیره می‌شود حق و حقوقی است که هیئت‌مدیره دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: این حقوق باید براساس دستورالعمل دریافت شود و هر گونه دریافت وجه اضافی خلاف قانون بوده و پیگیری می‌شود.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برخی تعاونی‌ها بدون رعایت موارد موجود در اساسنامه اقدام به اخراج اعضا می‌کنند که این کار قانونی نیست.

وی افزود: اگر اعضا آورده شخصی خود را به موقع پرداخت نکنند با رعایت اساسنامه می‌توان آن‌ها را از تعاونی‌ اخراج کرد ولی باید موارد قانونی آن رعایت شود به طوری که تقاضانامه کتبا به اعضا ابلاغ شود و به دست اعضای تعاونی‌ها برسد.

دهقان با اشاره به تقاضای وجوه توسط تعاونی‌ها از اعضا، ابراز داشت: مبالغی که توسط تعاونی‌ها از اعضا تقاضا می‌شود باید براساس هزینه‌های اعلام شده، پیشرفت فیزیکی و مبلغی که اعضا پرداخت کرده تعیین شود.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با توجه به مساعدت‌ استانداری مبلغ تسهیلات مساکن مهر برخی از تعاونی‌ها به 30 میلیون تومان افزایش یافته، خاطرنشان کرد: تعاونی‌هایی که مبلغ وام آن‌ها به 30 میلیون تومان افزایش یافته نباید از اعضا پولی را درخواست کنند.

وی افزود: در مجموع 40 پروژه مشمول وام 30 میلیون تومانی شده که نباید از اعضا پولی را دریافت کنند.

انتهای پیام/61005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول