اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی اعلام کرد

فعالیت 16 شرکت تعاونی مسکن مهر در خوی

فرماندار خوی گفت: 16 شرکت تعاونی مسکن مهر در شهرستان خوی در حال ساخت یک‌هزار و 860 واحد هستند و تسهیلاتی بیش از 400 میلیارد ریال در اختیار این تعاونی‌ها قرار گرفته است.

فعالیت 16 شرکت تعاونی مسکن مهر در خوی

غلامحسین عماری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مساکن مهر جزو سیاست‌های اولویت‌دار دولت نهم و دهم بود و فلسفه وجودی آن پاسخ مثبت دولت به افرادی بود که صاحب‌خانه نبودند و آرزوی خانه‌دار شدن داشتند.

وی با بیان اینکه دولت توانست با شناسایی زمین‌هایی در سطح شهر و واگذاری آن‌ها به بخش تعاونی مسکن پرداخت تسهیلات بانکی بدون سپرده توسط بانک تخصصی بانک مسکن با چهار درصد و تسهیل خدمات از طریق شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات رسان احداث و واگذاری مساکن مهر را محقق سازد، ادامه داد: امروز شاهد اتمام بیش از یک‌هزار و 800 واحد مسکن مهر در شهرستان خوی هستیم که 48 واحد آن در داخل شهر افتتاح و واگذار شده و مابقی آن‌ها در کوی ولی‌عصر بوده که بخشی از آن‌ها واگذار و بخشی دیگر با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در حال اتمام هستند.

عماری ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های مرتبط اعم از ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانک عامل و تعاونی‌ها، خاطرنشان کرد: مشکلات باقیمانده در کوی ولیعصر بررسی شده و به جدیت در حال پیگیری است.

وی ابراز داشت: زمانی دغدغه همگی ما به هنگام بروز حوادث بحث آسیب‌پذیری منازل روستایی بود که امروز شاهد مقاوم‌سازی 50 درصد از منازل روستایی هستیم و این امر باعث شده تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

فرماندار خوی عنوان کرد: دو هدف اصلی دولت در بحث مساکن مهر سنددار کردن مساکن 99 ساله به نام تعاونی‌ها و امکان خرید و فروش این مساکن است.

عماری با اشاره به فعالیت 16 تعاونی مسکن مهر در خوی، اذعان کرد: در شهرستان خوی 16 شرکت تعاونی مسکن مهر در حال ساخت یک هزار و 860 واحد بوده و تسهیلاتی بیش از 400 میلیارد ریال در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی به پیش‌بینی اختصاص بیش از پنج هکتار زمین برای آماده‌سازی کاربری‌های عمومی شامل فضای سبز، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و خدماتی در سایت مساکن مهر کوی ولیعصر (عج) شهرستان خوی اشاره نمود و اعلام کرد: یکی از مساجد این مجموعه با پیشرفت 90 درصدی به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/61005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول