اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون گلستان:

سزاوارترین مرجع برای تصدی‏گری امور تعاونی‎ها هستند

دبیر اتاق تعاون گلستان گفت: در قانون پنجم توسعه کشور تعاونی‎ها اولی‎ترین مرجع برای واگذاری امور هستند.

سزاوارترین مرجع برای تصدی‏گری امور تعاونی‎ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ یحیی احمدپور پیش از ظهر امروز در نشست جامعه تعاون و کار با قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: جایگاه اتاق تعاون در ماده 57 قانون اشاره شده و این اتاق با عضویت شرکت‎ها و اتحادیه‎های تعاون در سطح شهرستان‎ها و استان شکل می‎گیرد و در سطح کشوری نیز مرکز عالی این اتاق با عضویت تعاونی‎های برجسته کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به وظایف اتاق تعاون ابراز داشت: انجام امور محوله از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین حل اختلاف تعاونی‎ها از جمله این وظایف است.

*واگذاری 90 درصد از کارهای بخش تعاون به اتاق تعاون

احمدپور ابراز داشت: با عنایت و نگاه مثبتی که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بخش خصوصی و تعاونی‎ها داشته است تفاهمنامه‎هایی با این اداره کل و اتاق تعاون منعقد شده که براساس آن 90 درصد کارهای بخش تعاون به اتاق تعاون واگذار شده است.

دبیر اتاق تعاون گلستان خاطرنشان کرد: مراحل ثبت و تغییرات تعاونی‎ها (تغییر مدیرعامل، هیئت مدیره، بازرس)، بررسی حساب مالی تعاونی‎ها که سالانه ارائه می‎شود، نظارت بر تشکیل مجمع عمومی و برگزاری کلاس‏های آموزشی عمومی و تخصصی، ارائه انواع مشاوره‎ها، تشکیل و تکمیل پرونده تعاونی‎ها برای اعطای تسهیلات و معرفی آنها به بانک‎ها، صدور انواع ضمانت‌نامه بانکی، خدمات بیمه‎ها برای تعاونی‎ها (در حال حاضر خدمات بیمه عمر، تکمیلی خدمات درمانی انجام می‎شود) و بر عهده گرفتن نمایندگی صندوق ضمانت بخش تعاون از جمله اقداماتی است که براساس این تفاهمنامه اتاق تعاون مجری آن است.

*اتاق تعاون آمادگی پذیرش تصدی‎گری سازمان و دستگاه‎ها را دارد

وی با تشکر از همراهی مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی خود را برای پذیرش واگذاری تصدی‎گری‌های سایر سازمان‎ها و دستگاه‎های دولتی نیز اعلام کرد.

احمدپور افزود: در ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‎های کلی اصل 44 قانون اساسی بر واگذاری امور به بخش غیر دولتی و کوچک‌سازی بخش دولتی تاکید شده است.

رئیس اتاق تعاون افزود: در این حوزه بخش تعاون در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است به طوری که تاکید بر آن است تا سهم بخش تعاون در اقتصاد به 25 درصد برسد.

وی گفت: سند توسعه بخش تعاون در جلسه هئیت وزیران مصوب و به دستگاه‎ها ابلاغ شده که وظیفه هر کدام از دستگاه‎های  اجرایی در توسعه بخش تعاون در این سند کاملاً مشخص است.

احمدپور تصریح کرد: خواسته ما از مسئولان این است که به مفاد این سند جامعه عمل بپوشند تا شاهد توسعه و رونق تعاونی‎ها در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/83004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول