اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

دقت در انتخاب شهردار به اعضای شورا کمک می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه تدوین بهترین بودجه و برنامه در شورا هم باید توسط شهردار منتخب عملیاتی شود، گفت: این موضوع لزوم دقت در انتخاب شهردار را می‌رساند.

دقت در انتخاب شهردار به اعضای شورا کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی ظهر امروز در کارگاه آموزشی منتخبین دوره چهارم شورای اسلامی شهرهای استان زنجان به انتخابات پرشور برگزار شده در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات 24 خرداد ماه حماسه سیاسی مورد نظر را محقق کرد.

وی به آثار و نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و افزود: گشایش‌های رخ داده در عرصه‌های سیاسی جهان برای کشورمان ناشی از حضور حماسی مردم در انتخاب خرداد ماه گذشته است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان درصد جمعیت شهرنشین کشور را حدود 70 درصد اعلام و اضافه کرد: جمعیت شهرنشین استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است.

وی تعداد شهرهای استان زنجان را در حال حاضر 19 شهر اعلام کرد و گفت: به این تعداد دو شهر هم به تازگی اضافه شده است.

کریمی نیازهای شهر زنجان را گسترده اعلام کرد و گفت: پاسخگویی به این نیازها از وظایف شوراها است.

وی به فاصله زمانی موجود بین انتخابات و آغاز به کار شوراهای دور چهارم اشاره و تصریح کرد: مدت زمان موجود بین انتخابات و آغاز به کار مسئولیت فرصت مغتنمی برای اعضای شوراها محسوب می‌شود تا برای پذیرفتن مسئولیت‌ها در این حوزه آماده شوند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به قوانین مصوب شده برای شوراها اشاره کرد و گفت: طبق قانون، شورا وظایف گسترده‌ای در حوزه امور شهری دارد به نحوی که توان ورود به هر حوزه‌ای از جمله آسیب‌های اجتماعی را هم دارد.

وی نظارت بر امور شهرداران را از جمله وظایف شوراها اعلام کرد و گفت: انتخاب شورا و رسیدگی به امور شهر از جمله رسیدگی به مهم‌ترین اسناد شهری از وظایف شوراها است.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به کارگاه برگزار شده، اشاره کرد و گفت: این کارگاه در راستای آمادگی شوراها برای پذیرفتن مسئولیت برگزار می‌شود.

وی بر لزوم آشنایی منتخبان شورا با قوانین تاکید کرد و افزود: این آشنایی به عملکرد شوراها کمک می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه تدوین بهترین بودجه و برنامه در شورا هم باید توسط شهردار منتخب عملیاتی شود، ادامه داد: این موضوع لزوم توجه در انتخاب شهردار را به اعضای شورا گوشزد می‌کند، چراکه اعضای شورا اجازه دخالت در امور اجرایی را ندارند.

انتهای پیام/73004/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول