اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی تکذیب آلودگی آب شرب زنجان

زنجانی‌ها با خاطری آسوده آب بنوشند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: میزان آلودگی آب شهر زنجان زیر حد استاندارد بوده و عاری از هر نوع آلودگی از جمله فلزات سنگین است.

زنجانی‌ها با خاطری آسوده آب بنوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی آبفای استان زنجان، مسلم‌ پورنصرت اظهار داشت: آب شرب شهر زنجان از دو حوزه سد تهم و چاههای شرق شهر (ذاکر و بناب با 18 حلقه چاه) تامین می‌شود و مطابق مقررات برای هر یک از آیتم‌های آب یک‌دوره پایش وجود دارد، یعنی آب و فاضلاب زنجان آزمایش‌های میکروبی را به شکل روزانه انجام داده و نتیجه را به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال می‌کند و این در حالی است که مرکز بهداشت نیز به طور جداگانه نمونه‌برداری‌ها از آب شرب سطح شهر انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی آب از دیگر آزمایش‌های صورت گرفته حوزه مدیریت کنترل و کیفیت آب است افزود: پیش از این هر سه ماه یک‌بار این آزمایش‌ها انجام می‌شد که طبق اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به دلیل محسوس نبودن روند تغییرات عوامل شیمیایی این آزمایشات هر شش ماه صورت می‌پذیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ادامه داد: نوع دیگر آزمایشات در ارتباط با وجود فلزات سنگین در آب شرب به عنوان ریز آلاینده‌ها یا عناصر کمیاب انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محل انجام آزمایشات فلزات سنگین و ریز آلاینده‌ها از جمله سموم و مواد آلی در خارج از استان واقع شده است که پس از انجام بررسی، نتایج به این شرکت ابلاغ می‌شود.

مدیر عامل آبفا تاکید کرد: با عنایت به این موضوع تاکنون در هیچ‌کدام از منابع آبی شهر زنجان آلودگی از بابت فلزات سنگین بالاخص در حوزه سرب، کادمیم و روی وجود نداشته است.

پورنصرت با تاکید بر اینکه با مباحثی همچون وجود آلودگی آب باید به شکل اصولی برخورد شود عنوان کرد: وقتی اعلام می‌شود که میزان آلودگی آب در زنجان زیر حد استاندارد است بدان معناست که درصد وجود فلزات سنگین در محدوده مجاز و خارج از استاندارد نبوده و آلودگی وجود ندارد یعنی درصد فلزات فوق بالاتر از حد استاندارد نیست.

وی متذکر شد: بر اساس نتایج آزمایش‌هایی که انجام دادیم هیچ‌گونه آلودگی به ویژه از نظر وجود فلزات سنگین در منابع آب ما مشاهده نشده است با این وجود آمادگی دریافت هرگونه نظر علمی از افراد ذی‌صلاح با توجه به حساسیت آب شرب را داریم.

انتهای پیام/2308/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول