اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد خوزستان:

860 کانون فرهنگی در مساجد خوزستان وجود دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 860 کانون فرهنگی در مساجد این استان وجود دارد.

860 کانون فرهنگی در مساجد خوزستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، سید لطف‌الله سپهر ظهر امروز در همایش بررسی مشکلات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان که با حضور مسئولان استانی و محلی و مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اصل و شالوده دین ورع و تقواست و کانون‌های فرهنگی و هنری در حوزه دین و معرفت و عترت اهل بیت علهیم السلام باید تلاش بیشتری انجام دهند.

وی افزود: همچنین باید اقدامات بیشتری در این کانون‌ها در حوزه رشد کمی و کیفی نوجوانان و جوانان انجام و فعالیت‌های مستمری در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: یکی از رسالت‌های اساسی کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان پایگاه‌های فرهنگی ایجاد نشاط، ورع، تقوی و معنویت در مساجد است.

سپهر تصریح‌ کرد: در این راستا باید مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید زمینه رشد و ارتقاء معنوی، اخلاقی و تقوی را برای مرتبطین با مساجد و به ویژه جوانان و نوجوانان فراهم کنند.

این مسئول اضافه‌ کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید مجهز به معلومات روز باشند و از لحاظ فرهنگی اطلاعات داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان‌ کرد: تا سال 88 تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هندیجان هفت کانون بود.

سپهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 کانون فرهنگی و هنری و دو موسسه قرآنی در هندیجان در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کل استان از 254 کانون در سال 88 به 860 کانون ارتقاء یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: علاوه بر آن مجوز راه‌اندازی 237 کانون نیز در استان خوزستان صادر شده که امیدواریم تا پایان سال‌جاری شاهد افتتاح آنها باشیم.

این مسئول عنوان کرد: تعداد کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد نیز از 45 کتابخانه به 270 باب  افزایش یافته که تجهیزات کامل نیز در آنها وجود دارد.

سپهر در پایان اذعان داشت: مدیران 23 کانون فرهنگی و هنری هندیجان به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد همچنین معادل یک میلیون تومان کتاب به همراه 200 هزار تومان وجه نقد و یک قلم کالای اساسی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هندیجان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول