اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه:

قروه بیشترین کانون‌های تخصصی فرهنگی هنری مساجد را دارد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: شهرستان قروه با سه کانون تخصصی، بیشترین کانون‌های تخصصی را در کردستان به خود اختصاص داده است.

قروه بیشترین کانون‌های تخصصی فرهنگی هنری مساجد را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، احمد رسولی پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: این کانون‌ها در زمینه مهدویت در مهدیه سریش آباد، قرآن و نهج البلاغه در مسجد روستای شوراب خان و ورزشی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر دزج فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 32 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، 64 میلیون ریال اعتبار به حساب این کانون‌ها واریز شد تا در راستای اجرای طرح‌های قرآنی هزینه شود.

رسولی افزود: هم اکنون بیش از هزار نفر در این کانون‌ها آموزش‌های قرآنی را در رشته‌های حفظ، روخوانی و روانخوانی تعلیم می‌بینند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه خاطرنشان کرد: حرکت به سمت کیفی‌سازی فعالیت‌های قرآنی و نیز توسعه حوزه‌های آموزشی از برنامه‌های این کانون‌هاست.

رسولی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان جزیی از مسجد، دارای کارکردهای این مکان مقدس در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری، خانواده است گفت: ترویج زندگی به سبک اسلامی که از منویات مقام معظم رهبری است، مهم‌ترین محور فعالیت‌های این کانون‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به کارکردهای مختلف مسجد، تصریح کرد: تلاش برای توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی نسل جوان و نوجوان در قالب برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد، نقشش ویژه‌ای در تکامل این فعالیت‌ها خواهد داشت.

رسولی خاطرنشان کرد: با تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری شاهد شکوفایی ظرفیت‌های معنوی موجود در مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی هستیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قروه هم در این نشست با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان، 11 برنامه متنوع با محوریت قرآن کریم در نقاط مختلف شهرستان قروه اجرایی شد، گفت: برگزاری جزءخوانی قرآن کریم، دوره‌های تفسیر آیات نور، نمایشگاه سفره‌های آسمانی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی در پایان افزود: 17 مبلغ دینی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در شهرها و روستاهای قروه در ماه مبارک رمضان مشارکت داشتند.

انتهای پیام/79009/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول