اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی مساجد:

تقویت و پویایی کانون‌های مساجد عامل تضعیف دشمنان نظام است

معاون ستاد عالی مساجد، پویایی و تقویت کانون‌های مساجد را از عوامل تضعیف کننده روحیه و افکار دشمنان نظام عنوان کرد.

تقویت و پویایی کانون‌های مساجد عامل تضعیف دشمنان نظام است

مرتضی طاهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های دهه کرامت اشاره و اظهار داشت: کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد امروزه همچون سدی در برابر فعالیت‌‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران است.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی مساجد، تقویت کارکردهای مساجد را از مهم‌ترین برنامه‌‌های کانون مساجد عنوان کرد و گفت: ایجاد نشاط دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی از وظایف کانون‌‌‌های فرهنگی و هنری مساجد بوده که توجه به این امر نیازمند همراهی و حمایت هرچه بیشتر مسئولان است.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: اصول فعالیت‌‌های کانون‌های مساجد در سال 92 بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف تحقق بخشی از مطالبات ایشان خواهد بود.

وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته به استان خراسان شمالی و تاکید ایشان بر فراموش نکردن کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: بیانات معظم‌له وظیفه فعالان این عرصه را سنگین‌تر کرد که باید با جدیت و تفاوت بیشتری فعالیت‌‌های کانون مساجد را ادامه دهند.

طاهریان گفت: سخنان رهبر انقلاب در خصوص فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نشان از رضایت ایشان از فعالیت آ‌نها دارد از این‌رو وظیفه مسئولان امر است در راستای تحقق مطالبات ایشان گام بردارند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌‌های مساجد کشور پویایی و تقویت کانون‌های مساجد را از عوامل تضعیف کننده روحیه و افکار دشمنان دانست و گفت: علت پیروزی ایران اسلامی در هشت ساله دفاع مقدس نقش و تاثیرپذیری مثبت مساجد بود که در اعزام و حضور به جبهه، ساماندهی رزمندگان و تامین نیازهای ضروری آن‌ها موثر واقع شد.

وی، در ادامه به برنامه‌های اوقات فراغت در ستاد عالی مساجد اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی در خصوص اوقات فراغت سال 92 از اواخر سال 91 آغاز شد و اولین ابلاغیه آن رسما در هفتم فروردین ماه برای استان‌‌ها ارسال و دستور تشکیل ستاد استانی اوقات فراغت نیز صادر شد.

طاهریان به تدوین نظام‌نامه اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: این نظام‌نامه اقدامی نو و جدیدی بود که در سال جاری با همفکری کارشناسان فرهنگی و هنری در ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور انجام که تدوین آن در پیشبرد اهداف کانون‌های مساجد و ارائه برنامه و قوانین و مقررات برای اجرای طرح‌های اوقات فراغت وی‍‍ژه کانون‌های مساجد موثر است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد با اشاره به اهداف برگزاری اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تصریح کرد: انسجام و سازمان‌‌‌دهی فعالیت‌‌ها، هماهنگ‌سازی و ایجاد وحدت رویه، شناسایی ظرفیت کانون‌‌‌ها و ارتقای توانمندی و زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد از مهم‌ترین اهداف برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌‌‌های مساجد کشور است.

طاهریان در پایان نظام‌مند شدن برنامه‌‌های اوقات فراغت در سراسر کشور استفاده از نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف، غنی‌سازی برنامه‌های اوقات فراغت و انسجام ‌بخشی فعالیت‌های مساجد از دیگر اهداف تشکیل ستاد اوقات فراغت کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول