اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی فارس خبر داد

بهره‌مندی 90 هزار معلول از خدمات بهزیستی فارس

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: سازمان بهزیستی فارس با خدمات‌دهی به 90 هزار معلول، جزو استان‌های برتر کشور در حوزه‌های مختلف سازمانی است.

بهره‌مندی 90 هزار معلول از خدمات بهزیستی فارس

عبدالحمید کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: سازمان بهزیستی به دلیل تنوع خدمتی، گستردگی و پراکندگی طیف‌های مختلف جامعه در پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی پیشرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه نباید خود را مبرا از پدیده آسیب‌های اجتماعی بدانیم، افزود: اگر نظارت، آگاهی و همیاری والدین نسبت به  فرزندان خود کم‌رنگ شود، شاهد بروز مشکل‌های فراوانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و بهداشت روانی در جامعه می‌شویم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس خاطرنشان کرد: فقر، نابرابری اجتماعی، زمینه بروز بحران طلاق، بزهکاری، خشونت و انواع جرائم، آسیب‌ها و انحراف‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

کشاورز تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد این سازمان خدمات‌دهی به اقشار مختلف جامعه است، که در این زمینه در سال گذشته 209 هزار کودک در طرح تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند، 3 هزار و 76 نفر به مراکز بهزیستی برای مشاوره ژنتیک مراجعه و 63 هزار نفر از بیمه پایدار استفاده کرده‌اند.

وی بیان داشت: شرکت 345 هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی، مراجعه 9 هزار و 54 نفر به اورژانس اجتماعی، خدمات سیار به 3 هزار و 595 نفر، اهدای کمک هزینه مسکن به یک‌هزار و 175 نفر و فعال کردن یک‌هزار و 684 مرکز خیریه از دیگر فعالیت‌های سازمان بهزیستی فارس در سال گذشته بوده است.

این مسئول اضافه کرد: اعزام 273 نفر به کربلای معلی، 520 نفر از خانوارها به مشهد مقدس،  237 میلیارد ریال مشارکت‌های مردمی که نسبت به میزان سال قبل از آن  27 درصد رشد داشته و نیز رشد 811 درصدی پرداخت هزینه طرح ضیافت مهر از سوی خیران از جمله عمکردهای این نهاد است.

کشاورز ابراز داشت: ایجاد 3 هزار شغل، پرداخت کمک هزینه اشتغال برای 3 هزار و 57 نفر زیر پوشش این سازمان، برگزاری 170 همایش پیشگیری از اعتیاد، 438 کارگاه پیشگیری اولیه مواد افیونی، افزایش رشد 192 درصدی برنامه‌های پیشگیری، راه‌اندازی مرکز سرپناه زنان معتاد و آموزش 20 هزار کارمند دولت برای پیشگیری از مواد مخدر از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته از سوی این سازمان در استان فارس بوده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی فارس ابراز داشت: راه‌اندازی نخستین مرکز mtc، کارگاه خیاطی اشتغال زنان بهبود یافته، برپایی 141 نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، بهره‌برداری از یکی از مراکز بنیاد ژنتیک جنوب کشور و راه‌اندازی 10 مرکز اقامتی کمپ اعتیاد در فارس از برنامه‌های در دست اجرا در سال جاری سازمان بهزیستی این استان است.

انتهای پیام/2448/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول