اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی لنده خبرداد

آغاز طرح سنجش بینایی در شهرستان لنده

رئیس اداره بهزیستی لنده با اعلام این خبر گفت: طرح سنجش بینایی، تنبلی چشم یا آمبلیوپی بنا بر سیاست‌های پیشگیرانه سازمان بهزیستی در لنده آغاز شد.

آغاز طرح سنجش بینایی در شهرستان لنده

نورعلی کاظمی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در لنده ضمن تقدیر از اصحاب رسانه گفت: رسانه‌ها عامل فرهنگ‌سازی هستند که با تقویت آن‌ها می‌توان گام مؤثری در این زمینه برداشت.

وی افزود: یکی از مواردی که لازم است در جامعه فرهنگ سازی شود توجه و سنجش بینایی فرزندان و کودکان یک تا شش سال بوده که امروز توسط سازمان‌های مرتبط در حال پیگیری است.

کاظمی خاطرنشان ساخت: طرح سنجش بینایی، طرح تنبلی چشم یا آمبلیوپی بنا به سیاست‌های سازمان بهزیستی همه ساله در سطح کشور طی دو مرحله در شش ماه اول و دوم سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی لنده گفت: اداره بهزیستی شهرستان لنده هم به تبع سازمان در راستای پیشگیری از تنبلی چشم یا جلوگیری از نابینایی یا کم‌بینایی، از  کودکان یک تا شش سال به وسیله دستگاه سنجش بینایی معاینه به‌عمل می‌آورد.

کاظمی یاد آور شد: در طول طرح اگر کودکی مشکوک به کم‌بینایی یا نابینایی و یا هر بیماری چشمی دیگر تشخیص داده شود، یا نیازمند عینک باشد، توسط سازمان به پزشکان متخصص ارجاع و درصورت لزوم تحت مداوا و عمل جراحی قرار می‌گیرند.

وی افزود: خانواده‌ها نباید نگران هزینه‌های این مورد از درمان فرزندان خود باشند چرا که سازمان هزینه‌های درمانی آن را پرداخت خواهد کرد.

رئیس اداره بهزیستی لنده با اشاره به اجرای طرح آمبلیوپی در سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار کودک زیر شش سال مورد معاینه قرار گرفته که از این تعداد 180 نفر مشکوک شناسایی و جهت درمان به متخصصان ارجاع داده شدند.

کاظمی در ادامه افزود: دو نفر هم مورد عمل جراحی قرار گرفته و تعدادی هم جهت دریافت عینک معرفی شدند.

انتهای پیام/82013/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول