اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

طرح ‏ریزی وظایف بهزیستی در 154 ریزفعالیت / توانمندسازی مددجویان اولویت نخست است

مشاور رئیس سازمان بهزیستی از طرح‏ ریزی وظایف بهزیستی در 154 ریزفعالیت خبر داد و گفت: توانمندسازی مددجویان اولویت نخست این سازمان است.

طرح ‏ریزی وظایف بهزیستی در 154 ریزفعالیت / توانمندسازی مددجویان اولویت نخست است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، حجت‏ الاسلام والمسلمین علی پهلوان در مراسمی که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان بهزیستی استان برگزار و در آن، رئیس جدید بهزیستی شهرستان گرمسار منصوب شد، با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: رمضان تنها ماه قمری محسوب می‏شود که نامش در قرآن آمده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی افزود: این ماه در روایات اسلامی، ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم (ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‏کند.

وی تصریح کرد: این ماه در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ‏ای برخوردار بوده و ماه سلوک روحی آنان است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی افزود: مؤمنان هر سال، با مقدمه‏ سازی و فراهم‏ کردن زمینه‏ های معنوی در ماه‏های رجب و شعبان، خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‏کنند و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده ‏داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏ داری و ... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‏ کنند.

پهلوان همچنین فعالیت در بهزیستی را کاری خداپسندانه دانست و اظهار داشت: خداوند فرصت‏هایی را برای انسان‏ها ایجاد کرده است که باید قدر آن را بدانند.

وی با بیان اینکه کار بهزیستی فوق‏ تخصصی است، افزود: بهزیستی در حوزه‏ های توانبخشی و اجتماعی حرف اول را ‏زند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی خواستار توانمندسازی جامعه هدف زیرپوشش این سازمان شد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف بسیار مهم است.

پهلوان به حوزه گسترده بهزیستی با 154 ریزفعالیت اشاره و عنوان کرد: بهزیستی به عنوان تنها متولی امور معلولین، وظیفه نگهداری از فرزندان بی‏ سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، بخش‏های مشاوره ‏ای، دختران در معرض آسیب، مراکز میان‏ مدت ترک اعتیاد، را نیز به عهده دارد و با داشتن خطوط ارتباطی 1480 صدای مشاوره و 123 اورژانس اجتماعی پاسخگوی آحاد مردم است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، به تلاش پیگیر پرسنل بهزیستی برای ادای دین خود به جامعه اشاره کرد و بیان داشت: جامعه نیز حقی به گردن سازمان و کارکنان دارد که بخش اعظم آن هنوز محقق نشده است.

پهلوان با بیان اینکه ایمان به خدا به عنوان محرک اصلی در وجود کارکنان بهزیستی موجبات خدمت در این مجموعه را فراهم آورده، افزود: رسیدگی به معلولان و جامعه هدف بهزیستی وظیفه همه مسئولان و مردم است.

انتهای پیام/2249/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول