اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان خبر داد

تعطیلی 22 کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در همدان

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: با کمک دستگاه‌های انتظامی و قضایی، تعداد 22 کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در استان همدان در طول سه ماه گذشته تعطیل شدند.

تعطیلی 22 کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی سماوات چهارشنبه‌شب در نخستین جلسه کمیته تخصصی سمن‌های فعال در حوزه مبارزه مواد مخدر استان با بیان اینکه در راستای ساماندهی سمن‌ها اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار داشت: از سال 90 تاکنون تعداد 6 کمپ مجوز اخذ کردند و چهار مرکز دیگر در حال اخذ مجوز هستند که در حال حاضر تعداد کمپ‌های مجاز به 22 مورد رسیده است.

وی افزود: شناسایی کمپ‌های غیر مجاز را در دستور کار قرار داریم و ظرف یک و نیم ماه گذشته در شهرستان‌های اسدآباد و کبودراهنگ 22 کمپ غیر مجاز با کمک قوه قهریه و دادستانی تعطیل شدند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه فعالیت برخی از کمپ‌های غیر مجاز و غیر قانونی زیر زمینی است، تصریح کرد: به کمپ‌های غیر مجاز فراخوان دادیم که در راستای سازمان دهی و اخذ مجوز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تعداد کمپ‌های مورد نیاز استان باید مشخص شوند که در سطح استان با توجه به جمعیت چه تعداد نیاز داریم. 

سماوات در ادامه با بیان اینکه ممکن است هنوز کمپ‌های غیر مجاز شناسایی نشده باشند، ابراز داشت: در ملایر و نهاوند 100 درصد کمپ‌های غیر مجاز تعطیل شدند و اکثر کمپ‌های غیر قانونی همدان نیز شناسایی شدند.

وی گفت: سال گذشته 250 هزار نفر توسط سمن‌ها آموزش دیدند و همچنین تعداد 50 هزار نفر توسط 24 پایگاه سلامت محلات آموزش دیدند.

در این جلسه همچنین دبیر تشکل‌های مردم نهاد استان با بیان اینکه در سال گذشته 76 طرح بزرگ را سمن‌ها انجام دادند، اظهار داشت: اتاق فکر پیشگیری از اعتیاد را تشکیل دادیم که نقشه راهی برای پیشگیری و فعالیت فرهنگی است.

محمدرضا غلامی با بیان اینکه 17 نهاد عضو کارگروه اعتیاد استان هستند، گفت: این 17 نهاد به صورت عملی وارد کار نشدند و حتی بودجه مواد مخدر درون سازمانی خود را نیز در این حوزه هزینه نمی‌کنند.  

وی اضافه کرد: کمپ‌ها مشکلات منابع مالی و مکان استقرار خصوصاً در حاشیه شهر دارند.

در ادامه معاون پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز با بیان اینکه در سال‌های 78 و 79 جو روانی در حوزه مواد مخدر در جامعه وجود داشت، گفت: در حال حاضر امنیت روانی مطلوبی در جامعه حاکم است.

هادی قزوینه افزود: در حوزه پیشگیری از مواد مخدر باید خیزش و کمک مردم را ایجاد کنیم و در موضوع مبارزه با مواد مخدر کراک با خیزش عمومی و بدبینی جامعه نسبت به این مواد باعث جمع آوری کراک از سطح جامعه شد. 

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه مبارزه مواد مخدر نباید فقط به آمار تعداد سمن‌ها اکتفا کرد، افزود: باید از تمام ظرفیت‌های سمن‌ها، هیئت‌های مذهبی، مساجد و پایگاه‌های مقاومت در راستای پیشگیری استفاده کرد.

معاون پلیس مبارزه با مواد مخدر استان افزود: باید از سمن‌ها حمایت بیشتری شود و نظارت بیشتری در خصوص نحوه فعالیت آنها انجام شود.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول