اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی:

25 فرد آلوده به ایدز زیر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی قرار دارند

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 25 فرد آلوده به ایدز زیر حمایت‌های مختلف بهزیستی آذربایجان غربی قرار دارند.

25 فرد آلوده به ایدز زیر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی قرار دارند

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: معاونت امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در پیشگیری از افزایش آمار ایدز در جامعه تلاش‌های گستره‌ای را انجام می‌دهد.

محمدپوری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه نقش بسیار مهم و موثری دارد، تصریح کرد: با این وجود بهزیستی استان نیز اقداماتی در راستای ارتقای آگاهی مردم در جلوگیری از آلوده شدن به ویروس HIV انجام داده است.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 25 فرد آلوده به ایدز زیر حمایت‌های مختلف بهزیستی آذربایجان غربی قرار دارند.

وی با توجه به نفوذ موج سوم ایدز در جامعه، از فعالیت گسترده کمیته پیشگیری از ایدز در این راستا خبر داد و افزود: با تلاش‌های انجام‌شده و فرهنگ‌‌سازی‌های گسترده، توانسته‌ایم آمار انتقال ایدز از طریق سرنگ را تا حد قابل توجهی در استان کاهش دهیم.

محمدپوری تصریح کرد: در طول سال گذشته از میان 450 معتاد زیرپوشش بهزیستی استان، 15 نفر HIV مثبت شناسایی شدند.

وی حمایت‌های اجتماعی از افراد آلوده به ویروس ایدز را از وظایف مهم معاونت امور پیشگیری سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در خیابان آرامگاه، به عنوان یکی از محله‌های آسیب‌خیز شهر ارومیه، مرکزی تأسیس شده است که به افراد آلوده به این ویروس خدمات حمایتی ارائه می‌دهد که در حال حاضر 25 فرد HIV مثبت، از خدمات ارائه‌شده در این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی برنامه فعلی بهزیستی استان را پیشگیری از مثبت بودن ایدز عنوان کرد و افزود: از طریق ارائه برنامه‌های فرهنگی و برگزاری اردوهای تفریحی، آموزش‌های لازم در ارتباط با نحوه برقراری روابط سالم جنسی به افراد آلوده ارائه می‌دهیم تا از انتقال این ویروس در جامعه جلوگیری شده و در عین حال از طرد و منزوی شدن این افراد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/61006/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول