اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما

نخلداران ریگانی 300 میلیارد ریال خسارت دیدند

فرماندار ریگان گفت: با توجه به گرمای شدید در ریگان و وزش توفان‌های شدید، امسال عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما 300 میلیارد ریال به نخلداران این شهرستان خسارت زد.

نخلداران ریگانی 300 میلیارد ریال خسارت دیدند

مجید اعتمادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به گرمای شدید در ریگان و وزش توفان‌های شدید، امسال عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما 300 میلیارد ریال به نخلداران این شهرستان خسارت زد.

وی افزود: با توجه به اینکه این عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما در باغات نخیلات ریگان تداوم داشت، خسارات زیادی به نخلداران ریگانی وارد شد.

اعتمادی با بیان اینکه در ابتدا نخلداران دچار خسارت ریزش خرما و سپس دچار خسارت خشکیدگی خوشه‌های خرما شدند، بیان داشت: این خسارت در بعضی از باغات 60 و در بعضی از باغات 100 درصد بود.

وی عنوان کرد: بر اثر این خشکیدگی محصول خرمای ریگان از 35 هزار تن به 14 هزار تن کاهش یافت که بیش از 300 میلیارد ریال به نخلداران ریگانی خسارت وارد کرد.

اعتمادی علت خسارت را گرمای شدید و بادزدگی محصول خرما دانست و تصریح کرد: امسال کشاورزان ریگانی تمام توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را عمل کردند، اما عوامل قهری این خسارات را تشدید کرد.

انتهای پیام/80014/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول