اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت

افتتاح مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان دختر در قزوین

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر با حضور مسئولان کشوری و ارشد استانی در قزوین افتتاح شد.

افتتاح مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان دختر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مسئولان ارشد استان قزوین از جمله مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش قزوین افتتاح شد.

مراسم افتتاح این مسابقات در آمفی‌تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان پردیس قزوین برگزار شد.

سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر از روز یکشنبه 27 تا 30 مرداد ماه به مدت چهار روز در استان قزوین برگزار می‌شود.

روزهای 28 و 29 مرداد ماه این مسابقات به صورت رسمی برپا می‌شود و دختران دانش‌آموز در دو رشته‌ قرائت و حفظ قرآن کریم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

صبح روز 30 مرداد ماه مراسم اختتامیه مسابقات فوق با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان مسابقات یاد شده تقدیر و تجلیل می‌شوند.

داوران کشوری و بین‌المللی سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر را داوری می‌کنند که تعدادی از آنان قزوینی هستند.

از هر استان دانش‌آموزان برگزیده مرحله استانی مسابقات یاد شده در سی و یکمین دوره مرحله کشوری این رقابت‌ها شرکت کردند.

*بازدید دختران دانش‌آموز کشور از اماکن زیارتی قزوین

حضور بیش از 300 دانش‌آموز دختر کشور در قزوین فرصت مناسبی برای این شهر است تا آثار باستانی، فرهنگی و زیارتی را به آنان معرفی کند.

در این راستا دانش‌آموزان دختر در حاشیه مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز از بناهای تاریخی، باستانی، فرهنگی و زیارتی مانند عمارت چهلستون، موزه شهر، سرای سعدالسلطنه، حمام قجر، چهار انبیاء، امامزاده حسین (ع) و مزار شهدا بازدید می‌کنند.

راهنماهای گردشگری با همت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در مکان‌های باستانی و تاریخی این شهر مستقر هستند تا با ارائه توضیحات قزوین‌شناسی به دانش‌آموزان، آنان را بیشتر با این شهر آشنا کنند.

انتهای پیام/77009/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول