اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان صورت گرفت

اجرای 100 برنامه فرهنگی ـ قرآنی در تویسرکان/ بهره‌مندی 5 هزار نفر از محافل قرآنی

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان از اجرای 100 برنامه فرهنگی ـ قرآنی در سطح شهر و روستای تویسرکان توسط تبلیغات اسلامی خبر داد.

اجرای 100 برنامه فرهنگی ـ قرآنی در تویسرکان/ بهره‌مندی 5 هزار نفر از محافل قرآنی

حجت‌الاسلام علی کاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های زیادی در قالب‌های مختلف به صورت پیوسته تویسرکان اجرا شد، اظهار کرد: در ماه رمضان در سطح شهر و روستای تویسرکان 100 برنامه مذهبی و فرهنگی با محوریت مسجد صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه ترویج آموزه‌های دینی یک نیاز ضروری برای ارتقای سلامت جسمی و روحی زندگی است، ابراز کرد: ماه رمضان بهترین زمان برای نهادینه کردن این مهم در پیکره جامعه است.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: در همین راستا برنامه‌های بسیاری برای اقشار مختلف مردم با محوریت قرآن کریم در مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه برگزار شد.

وی در ادامه از برگزاری کرسی‌های قرآنی در سطح شهر و روستای تویسرکان خبر داد و افزود: روزهای پربرکت ماه رمضان 5 ‌هزار نفر با شرکت در محافل انس با قرآن کریم از این منبع نور بهره‌مند شدند.

کاروند با اشاره به اعزام 101 روحانی در ماه ضیافت خدا به مساجد شهرستان، افزود: مبلغان بومی همراه با روحانیون اعزامی از شهر مقدس قم به منظور پاسخ به نیازهای دینی فعالیت داشتند.

وی به برگزاری 30 نشست قرآنی در 30 مسجد در روستاها اشاره کرد و گفت: 2 هزار نفر از روستائیان از محافل نورانی قرآن در قالب طرح ختم قرآن استفاده کردند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان اجرای برنامه‌های قرآنی و ادعیه‌ها برای جمعیت 2 هزار نفری روستای کهنوش را از دیگر برنامه‌های متمرکز این نهاد برشمرد و گفت: خانه قرآن علامه طباطبایی روستای کهنوش با هدف آموزش و ترویج کلام نور فعال است.

وی با اشاره به آموزش مقدماتی و روخوانی قرآن کریم ویژه عشایر، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی قرآنی روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، ترجمه و تجوید، در سطوح مختلف و آموزش حفظ قرآن کریم، ترتیل‌خوانی، تربیت معلم قرآن در ماه رمضان به صورت فراگیر در تویسرکان برگزار شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

کاروند برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در 209 مسجد و حسینیه، محافل انس با قرآن، تجلیل از حافظان قرآنی، تجلیل از فعالان قرآن و مسئولان هیئت‌های مذهبی خواهران، ختم قرآن، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دینی و... از اقدامات انجام شده است.

وی در پایان برگزاری ضیافت افطاری بهشتیان کوچک برای 50 کودک حافظ جزء 30 در قالب طرح 1446، اجرای ضیافت نور، برپایی کارگاه آموزشی نحله‌های انحرافی ویژه روحانیون، مسابقه 30 جزء 30 سئوال و برنامه قرآنی طرح رمضانیه مؤسسه‌های قرآنی بخشی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ماه رمضان در شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول