اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه توسعه طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی:

قزوین یکی از پایگاه‌های اصلی طرح توسعه زیتون کشور است

رئیس گروه توسعه و اصلاح و بهسازی طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد یکی از پایگاه‌های اصلی طرح توسعه زیتون کشور است.

قزوین یکی از پایگاه‌های اصلی طرح توسعه زیتون کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی مسچی ظهر امروز در نخستین کارگاه ملی ارزیابی حسی زیتون کنسروی که با حضور کارشناسان زیتون جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان بخش خصوصی استان‌های زیتون‌خیز کشور در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این کارگاه با هدف ارتقای سطح علمی تیم‌های استان‌ها در محصول زیتون برگزار شده است.

وی افزود: در این کارگاه متخصصان و کارشناسان جهاد کشاورزی به بحث و تبادل نظر در خصوص افزایش سطح کیفی زیتون برداشت شده از سطح باغ‌های کشور و فرآوری آن می‌پردازند.

این مسئول اضافه کرد: اطلاعات کارشناسی که به وسیله کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی جمع‌آوری شده با هدف افزایش تولید زیتون و فرآورده‌های آن با برگزاری چنین کارگاه‌هایی به استان‌ها انتقال داده می‌شود.

رئیس گروه توسعه و اصلاح و بهسازی طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: برای تحقق این مهم در طول سال کارگاه‌های متعددی در استان‌های زیتون‌خیز کشور برگزار می‌شود که در سال جاری علاوه بر نخستین کارگاه ملی ارزیابی حسی زیتون کنسروی یک دوره آموزشی برای پیمانکاران در استان زنجان برگزار می‌شود.

مسچی تصریح کرد: برگزاری دوره عملیات اصلاحی در کارگاه‌های توسعه کشت در گیلان و چهار کارگاه دیگر با موضوع آبیاری زیر سطحی، تزریق آبیاری‌ها، بازاریابی زیتون، اقتصاد زیتون و مدیریت زیتون در سطوح شیب‌دار در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح‌های توسعه زیتون‌کاری عنوان کرد: افزایش سطح زیرکشت زیتون و افزایش میزان زیتون برداشت شده از باغ‌های زیتون سطح کشور از جمله اهداف این طرح است که به تبع آن قطع یقین میزان فرآورده‌های زیتون نیز در کشور افزایش می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان مصرف سرانه روغن زیتون در کشور پایین است، افزایش تولید روغن زیتون در دستور کار قرار گرفته که با جدیت بیشتری نسبت به سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته در استان‌های زیتون‌‌‌‌‌‌‌‌‌خیز کشور پیگیری می‌شود.

رئیس گروه توسعه و اصلاح و بهسازی طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری یادآور شد: توسعه سطح زیرکشت زیتون، ارتقای فرآوری محصول و تبدیل واحدهای تولید سنتی زیتون به مدرن برای عرضه محصولات استاندارد از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص زیتون است.

انتهای پیام/77010/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول