اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برگزاری نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی با اتاق بازرگانی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی با اتاق بازرگانی استان خبر داد.

برگزاری نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی با اتاق بازرگانی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی اظهار داشت: این نشست به منظور آشنایی، تبادل افکار و بیان نقطه نظرات کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و اعضای اتاق بازرگانی برگزار و دو طرف دیدگاه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند.

وی با بیان اینکه مازندران جایگاه ویژه‌ای را در بخش کشاورزی کشور دارد، اظهار داشت: مازندران هم به لحاظ جایگاه اداری و هم به لحاظ تولید محصولات کشاورزی در بالاترین سطوح وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و وجود دستگاه‌های اداری را در بالاترین سطح خود یعنی دو اداره کل منابع طبیعی، اداره کل شیلات، مراکز متعدد تحقیقاتی در این استان گواهی بر این مدعا خواند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رکورد ویژه مازندران در تولید 14 محصول اصلی و 25 شاخص کشاورزی در سطح کشور، جایگاه مازندران را در تأمین و حفظ امنیت غذایی کشور یک جایگاه ویژه عنوان داشت و افزود: تأمین این امنیت در سال گذشته با وجود همه تهدیدات و تحریم‌های دشمنان باعث شد تا آرامش در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

عظیمی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی مأموریت و وظیفه اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران است از نگاه و اعتقاد ویژه سازمان به همکاری و فعالیت مستقیم تشکل‌های بخش کشاورزی در سطح استان یاد کرد و گفت: بخش کشاورزی دارای بزرگترین و فراگیرترین تشکل‌های موجود در سطح جامعه است اما در استفاده از شرایط و امکانات موجود نتوانسته است جایگاه اصلی و واقعی خود را پیدا کند و تأثیرگذاری قابل ملاحظه‌ای در این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در بحث خرید و ذخیره‌سازی اقلام کشاورزی و غذایی وارد عمل شده و گام‌های مؤثر و اساسی بردارد از تأثیرگذاری این اتاق در عرصه‌های بین‌المللی و پیدا کردن بازار هدف در کشورهای خارجی سخن گفت.

وی گفت: این اتاق می‌تواند زمینه‌ساز مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی این استان به خارج از کشور باشد.

وی همچنین به دخالت نکردن بخش‌های دولتی در بازار محصولات کشاورزی در کشورهای خارجی اشاره کرد و افزود: در کشورهای توسعه‌یافته و حتی کشورهای همسایه ایران، تشکل‌ها و بخش خصوصی در زمینه بازاریابی، فروش و صادرات محصولات کشاورزی وارد عمل شده و به سمت خصوصی‌سازی حرکت کرده‌اند و الگوی کشت براساس بازار مصرف تنظیم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به سابقه فعالیت این اتاق در طی 125 سال گذشته، برگزاری این گونه نشست‌ها و همکاری نزدیک اتاق بازرگانی با سازمان جهاد کشاورزی را به نفع کشاورزان و بازرگانان استان و زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی و کشاورزی مازندران دانست.

عشریه گفت: بهره‌گیری از ظرفیت این اتاق را در حل مشکلات کشاورزی مازندران بسیار مهم و مؤثر قلمداد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: علاقمندی زیادی به افزایش و بهبود ارتباط با سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش هزینه تولید، تولید محصول سالم و استاندارد، پایداری تولید و تولید پایدار را از اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برشمرد و گفت: در بحث مربوط به تولید پایدار تولید، نقش جدی اتاق بازرگانی به وضوح قابل مشاهده است و همکاری‌های خوبی می‌تواند در این مبحث به وجود آید.

ابطالی امکان حضور راحت‌تر در بازارهای بین‌المللی و داخلی، شناخت بهتر بازارهای هدف و شناسایی آن را براساس فرهنگ مشترک، داشتن تبادلات ارزی و تعامل و مشاوره با قوای مجریه و مقننه را چهار ویژگی اتاق بازرگانی عنوان داشت و افزود: در حال حاضر در بسیاری از محصولات کشاورزی، مشکل بازار را داریم و این امر با توجه به افزایش تولیدات کشاورزی در سال‌های آینده مشکلاتی را به بار می‌آورد.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول