اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد

پیش‌بینی برداشت 200 تن زیتون در قم

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 200 تن زیتون برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 200 تن زیتون در قم

مسلم ابراهیمی امروز در حاشیه مراسم آغاز برداشت زیتون از باغ‌های قم که در مجتمع کشت ‌و صنعت فدک برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برداشت 38 تن زیتون در سال گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود برداشت زیتون امسال به 200 تن برسد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط استان قم و آغاز زمان برداشت محصول زیتون کنسروی، کارگاه آموزش شناخت و نحوه برداشت زیتون برای آشنایی کشاورزان برگزار شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کارگاه آموزشی برداشت زیتون گفت: استان قم نزدیک به 60 زیتون‌کار دارد و 800 هکتار از زمین‌های استان قم زیر کشت زیتون است.

ابراهیمی با بیان اینکه مراحل کاشت، داشت و برداشت در ارقام مختلف زیتون متفاوت است ادامه داد: از 800 هکتار زیتون‌کاری قم نزدیک 150 هکتار در مرحله باردهی قرار دارد.

وی از ویژگی‌های استان برای کاشت زیتون را نبود آفات و بیماری‌های این گیاه به علت گرمای هوا دانست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تنوع زیاد ارقام گیاه زیتون گفت: در مزرعه فدک 120 رقم از این نوع گیاه کشت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه از بین ارقام متنوع زیتون تنها هفت رقم تجاری وجود دارد گفت: زیتون زرد، مانزانیلا، ماری و کنسروالیا از رایج‌ترین ارقام کشت شده در استان قم هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ مصرف زیتون در کشور افزایش پیدا کرده و صادرات زیتون به استان‌های کشور از جمله تهران، اصفهان، مرکزی و فارس افزایش داشته است.

با شروع شدن زمان برداشت محصول باغ‌های زیتون استان قم مراسمی از سوی اداره جهاد کشاورزی استان قم با حضور رضا سیار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، سید رضا دهناد معاون برنامه‌ریزی استانداری قم و جمعی از باغداران زیتون استان در مجتمع کشت و صنعت فدک با هدف ترویج فرهنگ کاشت و مصرف زیتون برگزار شد.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول