اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

فیلم‌های جشنواره میلاد سرخ اکران عمومی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از اکران عمومی فیلم‌های منتخب جشنواره میلاد سرخ در اردبیل خبر داد.

فیلم‌های جشنواره میلاد سرخ اکران عمومی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره میلاد سرخ در اردبیل اظهار داشت: ما در فاصله کم باقی‌مانده تا برگزاری این جشنواره تمام سعی و تلاشمان را به کار گرفتیم تا مقدمات حضور فیلمسازان منتخب کشور و پدیدآورندگان آثار بدیع و نو را فراهم کنیم تا جشنواره دو سالانه میلاد سرخ در عین شکوه، عظمت و دلبستگی به آیین محرم و عاشورایی در حال و هوایی معنوی و ارزشی برگزار شود.

وی از وعده مسئولان کشوری به ویژه رئیس سازمان سینمایی کشور برای حضور در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم جشنواره در روزهای پنجم تا هفتم شهریورماه با حضور فیلمسازان و هنرمندان برجسته کشور، مسئولان ارشد کشوری و استانی، نقادان، کارشناسان، سازندگان و منتخبان برگزار شود.

شرفی به تدارک برنامه‌های مختلف جنبی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در کنار تجلیل از هنرمندان سینمای کشور و برجستگان استان اردبیل در این حوزه تلاشمان بر این است تا در جنب این جشنواره کارگاه‌های آموزشی یک روزه فیلمسازی را نیز برگزار کنیم.

دبیر دومین جشنواره دو سالانه میلاد سرخ خاطرنشان کرد: در این کارگاه که با حضور فیلمسازان منتخب کشور و اساتید دانشگاه برپا می‌شود در کنار انتقال مفاهیم و مبانی فیلمسازی و هنری شاهد نقد و بررسی فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره می‌باشیم.

وی اضافه کرد: ‌در آیین اختتامیه این جشنواره قرار است از رسانه‌هایی که در ماه‌های اخیر برای برگزاری مطلوب این جشنواره با اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف خود تلاشی مثبت انجام دادند، تجلیل صورت بگیرد تا زحمات آنها نادیده گرفته نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با گرامیداشت نام و یاد مفاخر سینمای ایران و فرزندان برومند این سرزمین، نام آشنا در سطح ملی و حتی جهانی بیان کرد: ما پیشنهاد کردیم یکی از خیابان‌های اصلی اردبیل به نام رسول ملاقلی‌پور که زادگاهش اردبیل است، نامگذاری شود.

شرفی یادآور شد: ‌قول نامگذاری را از شورای شهر و شهرداری اردبیل گرفته‌ایم که امیدواریم در این ایام به یاد رسول ملاقلی‌پور این حرکت به معنای واقعی صورت بگیرد.

وی گفت: تلاش بر این است تا این حرکت مثبت و سازنده به ثمر نشسته و بتوانیم ادای دین بسیار کوچکی را نسبت به این هنرمند فقید داشته باشیم.

شرفی در ادامه افزود: اکران فیلم‌های جشنواره به صورت عمومی در سالن فدک و یکی از سینماهای شهر اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای این جشنواره بیش از 438 اثر ارسال شده بود که این آثار در مراحل پایانی داوری است.

شرفی خاطرنشان کرد: بیشترین آثار در بخش مستند و شامل 292 اثر بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در بخش داستانی 110 اثر،‌ انیمیشن 21 اثر و فیلم بلند ویدئویی 15 اثر در دومین دو سالانه میلاد سرخ در حال داوری است.

انتهای پیام/62004/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول