اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

ارسال 438 حلقه فیلم به جشنواره ملی میلاد سرخ

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ‌برای دومین جشنواره دو سالانه ملی میلاد سرخ بیش از 438 حلقه فیلم ارسال شده است.

ارسال 438 حلقه فیلم به جشنواره ملی میلاد سرخ

نعمت مونسی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این فیلم‌ها با محوریت زندگی ائمه اطهار به ویِژه بزرگ پرچمدار نهضت کربلا حضرت سید الشهدا (ع) فلسفه  قیام و نهضت آن حضرت در چهار بخش مستند، داستانی، انیمیشن و ویدئویی تهیه و به دبیر‌خانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه فیلم‌های تهیه شده هم اکنون در دست بررسی و داوری است، تصریح کرد: ‌این داوری‌ها تا 22 مرداد ماه ادامه خواهد داشت و در این روز هیئت داوران اسامی فیلم‌های منتخب را اعلام خواهد کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ما در این روز به دنبال اعلام نتایج از فیلمسازان برگزیده و منتخب دعوت خواهیم کرد تا چهارم شهریور ماه به اردبیل سفر کرده تا در مجتمع فدک اردبیل میزبان این میهمانان فاخر باشیم.

مونسی  گفت: ‌جشنواره ملی میلاد سرخ به مدت سه روز و در روزهای 4 و 5 شهریور ماه در اردبیل برگزار می‌شود و فیلم‌های منتخب این جشنواره در مجتمع فدک اردبیل به نمایش درمی‌آید.

این مسئول عنوان کرد: ‌هفتم شهریور ماه استان دارالاشاد اردبیل میزبان آئین اختتامیه جشنواره میلاد سرخ خواهد بود تا از برگزیدگان و منتخبان این جشنواره تجلیل و تقدیر صورت گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یاد‌آوری اینکه هیئت داوران متشکل از پنج داور برجسته ملی و استانی می‌باشد، افزود:‌ از این داوران دو داور مربوط به داوران استان اردبیل است و سه داور ملی  کار داوری و قضاوت در این جشنواره را عهده‌دار می‌باشند که در این روزها در تلاش هستند تا بهترین آثار را برگزیده و برای تجلیل در دومین جشنواره دو سالانه میلاد سرخ معرفی کنند.

مونسی ابراز داشت: در این جشنواره علاوه بر تجلیل از دو تا سه چهره شاخص هنری استان اردبیل از چهره‌های شاخص هنری کشور تجلیل خواهد شد تا قدردان تلاش و زحمات بی‌وقفه هنرمندان دلسوز و فرهیخته باشیم.

وی با بیان اینکه ما فراخوان خودمان را به بیش از 209 مرکز فرهنگی ارسال کردیم تا بتوانند فعالان و هنرمندان خود را ترغیب و به حضور در این جشنواره تشویق کنند، تصریح کرد:‌ در این بین آنچه که مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد اینکه برگزاری این جشنواره‌های ارزشی و معنوی می‌تواند در سطح منطقه به رشد و بالندگی پیام اصیل و ارزشمند اهل بیت عصمت و طهارت و سیره ‌نبوی بیش از گذشته کمک کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزاری این جشنواره را فرصت استثنایی برای به ظهور و بروز رساندن استعدادهای هنری هنرمندان اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با توجه و دقت نظر مسئولان و دلسوزان این حوزه بتوانیم از این هنرمندان در تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دومین جشنواره دو سالانه میلاد سرخ در اردبیل به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با رویکرد پاسداشت مقام شامخ حضرت سید الشهدا (ع) و اصحاب و یاران باوفایش روزهای چهارم، پنجم و ششم شهریور ماه در اردبیل برگزار می‌شود در حالی که اولین دوره این جشنواره در سال 90 و همزمان با ایام میلاد امام حسین (ع) در شهر دارالارشاد اردبیل  برگزار شد که در این جشنواره از هنرمندان شاخص اردبیل رسول ملا‌قلی‌پور و فرهاد قائمیان تجلیل شده است.

انتهای پیام/62007/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول