اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد خبر داد

جشنواره مطبوعات یزد منطقه‌ای برگزار می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره مطبوعات استان یزد به صورت منطقه‌ای در سال جاری خبر داد.

جشنواره مطبوعات یزد منطقه‌ای برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی پیش از ظهر پنج‌شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: به دنبال برگزاری جشنواره مطبوعات استان در سال گذشته، تصمیم گرفته شد تا در سال جاری این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

وی، هدف از برگزاری جشنواره منطقه‌ای را افزایش کیفیت مطبوعات و ایجاد رقابت در تولید آثار خبری عنوان کرد و ادامه داد: در سال 84 تعداد نشریات استان 60 مورد بوده که این تعداد در سال جاری به 103 نشریه رسیده که از نظر کمی رشد خوبی داشته، اما لازم بود تا رشد کیفی نیز متناسب با رشد کمی افزایش پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: البته در زمینه افزایش کیفیت مطبوعات محلی و سرپرستی‌های مطبوعات کشوری در  استان اقداماتی صورت گرفته و گام‌های خوبی برداشته شده که لازم است تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: از نظر کیفیت کار، در مقایسه با سال‌های گذشته رشد خوبی اتفاق افتاده و با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این راستا، خواستار پیشرفت و رشد بهتر مطبوعات هستیم.

عبدالحسینی با بیان اینکه فراخوان برگزاری جشنواره مطبوعات از امروز اعلام شده است، متذکر شد: استان‌های کرمان و هرمزگان نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند تا فضای رقابتی بین جراید و اصحاب رسانه هر سه استان ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه فضای کار باید رقابتی باشد، بیان داشت: اگر رقابت‌ها را جدی‌تر نگاه کنیم و با انگیزه اقدام شود، به طور قطع در افزایش کیفیت تأثیرگذار خواهد بود.

عبدالحسینی با اشاره به فضای ایجاد شده در مطبوعات یزد و حضور جوانان و پیشکسوتان در کنار یکدیگر، تصریح کرد: تلفیق این دو گروه با یکدیگر می‌تواند در برداشتن گام‌های بزرگ موثر باشد و تحصیلات جوانان و تجربه بزرگان در این عرصه در بهبود کار مطبوعاتی موثر خواهد بود.

مدیرکل ارشاد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران در این استان، اذعان داشت: سرای روزنامه‌نگاران یزد برنامه‌های خوبی را برای خبرنگاران تدارک دیده و از اصحاب قلم می‌خواهیم در برنامه‌های این سرا شرکت کنند و اطلاعات خود را به‌روز کنند.

وی با انتقاد از مطبوعات محلی استان یزد عنوان کرد: جای خالی مفاخر استان همچنین آثاری در حوزه میراث فرهنگی و معرفی آن در مطبوعات دیده می‌شود.

عبدالحسینی اضافه کرد: بسیاری از مفاخر استان برای جوانان و گاهی سایر اقشار مردم ناشناخته هستند و معرفی و شناسایی آن به عهده اصحاب مطبوعات است.

وی با اشاره به فرهنگ غنی و سرشار استان یزد گفت: یزد دارای مفاخری چون وحشی بافقی و فرخی یزدی است و بزرگان دیگری هم در تمامی عرصه‌ها دارد که متاسفانه در بین مطبوعات یزد آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

این مقام فرهنگی استان یزد، وظیفه مطبوعات را کنکاش و بررسی دانست و اضافه کرد: صاحبان جراید و اصحاب قلم باید موضوعات گوناگون را بررسی و کنکاش کنند حتی در معرفی مفاخر و ناگفته‌های بزرگان تعمق داشته باشند.

وی ادامه داد: مطبوعات در یزد سابقه‌ای بیش از 105 سال دارد و این وظیفه به عهده مطبوعات است که ضمن معرفی سوابق، بررسی کنند تا در این فاصله به چه جایگاهی رسیده‌اند و قرار است در چه جایگاهی قرار گیرند.

مدیرکل ارشاد یزد همچنین خطاب به جوانان این عرصه گفت: گروهی از نشریات به تازگی مجوز انتشار دریافت کرده‌اند که به نظر می‌رسد باید برنامه زمان‌بندی شده برای خود داشته باشند و بر اساس برنامه حرکت کنند.

وی، خواستار توجه جدی به مقوله آموزش و به روز رسانی در حوزه مطبوعات شد و افزود: دنیا در حال پیشرفت است و لازم است در هرکاری اطلاعات به روز باشد که اگر چنین نباشد، چندان مقبول نخواهد بود.

عبدالحسینی تقدیر از خبرنگاران را وظیفه‌ای بر دوش مسئولان دانست و خواستار همراهی و همکاری رسانه‌ها در تمامی عرصه‌ها شد.

انتهای پیام/90004/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول