اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از حوزه هنری استان سمنان

فیلم پویانمایی «رهایی فرشته» به جشنواره میلاد سرخ راه یافت

فیلم پویانمایی «رهایی فرشته» اثر حوزه هنری استان سمنان به «دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ» راه یافت.

فیلم پویانمایی «رهایی فرشته» به جشنواره میلاد سرخ راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، فیلم پویانمایی «رهایی فرشته» به کارگردانی رسول آذرگون از تولیدات حوزه هنری استان سمنان به مرحله نهایی داوری دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ که در دو بخش رقابتی فیلم‏‌های کوتاه در حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و مسابقه فیلم بلند در حوزه داستانی و در قالب ویدئویی برگزار می‏‌شود، راه یافت.

بنابراین گزارش، فیلم پویانمایی «رهایی فرشته» از تولیدات حوزه هنری استان سمنان در سال 91 به مدت 17 دقیقه درباره «فطرس» بوده؛ فرشته‌‏ای که نافرمانی کرده و با انابه به درگاه الهی به دنبال بخشش گناهان خود از سوی خداوند مهربان است و در این راستا با تولد امام حسین (ع) اتفاقاتی رخ داده و منجر به بخشش گناهان این فرشته الهی می‏‌شود.

دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ با موضوعات حضور فیلم‏‌های مرتبط با سنن ائمه معصومین و امامزادگان (ع) به ویژه حضرت امام حسین (ع) در چهار محور شامل سیر و سلوک، جشن، اعیاد و مجالس، پاسداشت و سوگ (آیین عزاداری، معرفی بارگاه و هنرهای مرتبط با آن، آداب زیارت، نذر و ...)، رهروان (یادبود شهدا و صالحان) و آیین تقدیر و نکوداشت هنرمندان برگزار می‏‌شود.

این جشنواره در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ دینی با رویکرد و پاسداشت مقام شامخ حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب و یاران باوفایش، با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سازمان امور سینمایی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل طی روزهای پنجم تا هفتم شهریورماه 1392 در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول