اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا یکم آذرماه ادامه دارد

ثبت‌نام سومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت‌نام در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس خبر داد و گفت: ثبت‌نام از 23 تیرماه شروع و تا یکم آذرماه سال جاری ادامه دارد.

ثبت‌نام سومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس

 علی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج‌فارس اشاره و اظهار کرد: این جشنواره با هدف تسریع در ارزیابی و داوری اختراعات با توجه به ثبت اختراعات، آشنایی مخترعان و تبادل اطلاعات با یکدیگر و رفع نواقص، ارتقاء و بهبود کیفی اختراعات برگزار می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس از 26 تا 28 آذرماه جاری در بوشهر برگزار می‌شود.

این مسئول افزایش توجه مسئولان و جامعه علمی کشور به نوآوری و تولید ثروت از علم را که از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و آن را از اهداف برگزاری جشنواره‌ها با چنین محتوایی عنوان کرد و  گفت: برخی از طرح‌های شرکت کننده در جشنواره‌های قبلی تجاری سازی شده و نقش مهمی در ایجاد زنجیره علم تا ثروت ایفا کردند.

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این جشنواره مخترعین‌ استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آخرین نوآوری‌ها و اختراعات ثبت شده خود را در معرض نمایش و داوری قرار می‌دهند.

وی، تاکید کرد: در صورت تأیید اختراعات نخبگان پنج استان جنوبی کشور توسط هیئت داوران از کمک‌های مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان تا سقف 50 میلیون ریال و همچنین تسهیلات ویژه مخترعین سطح سه بهره‌مند می‌شوند.

مرادی با اشاره به این‌که افرادی که دارای گواهی ثبت اختراع از سال 1387 تاکنون می‌باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: داشتن تأییدیه علمی از عوامل مؤثر در انتخاب طرح‌ها است و در این جشنواره بخش ویژه‌ای برای تغذیه و سلامت در نظر گرفته شده که با حضور شرکت‌های فعال سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:  امیدواریم نخبگان کهگیلویه و بویراحمدی امسال پیش از گذشته تلاش در ثبت طرح‌ها داشته باشند.

وی، تصریح کرد: جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس پیش از این به میزبانی استان‌های فارس و هرمزگان برگزار می‌شد و آذرماه امسال نیز بنیاد نخبگان استان بوشهر میزبان مخترعین پنج استان جنوبی کشور است که ثبت‌نام آن از 23 تیرماه آغاز و تا اول آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که مخترعین می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد نخبگان استان به آدرس kb.bmn.ir ثبت‌نام کنند، اذعان کرد: چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل همزمان با هفته دولت به مدت چهار روز از تاریخ 10تا 13شهریورماه واقع در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول