اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاوت قاریان برتر کشور برگزار شد

برگزاری آیین اختتامیه بخش قرائت جشنواره یادمان ولایت ‌

آیین اختتامیه بخش قرائت قرآن کریم چهارمین جشنواره سراسری یادمان ولایت در تالار عماد مجتمع فرهنگی هنری عصر انتظار شهر کرمان برگزار شد.

برگزاری آیین اختتامیه بخش قرائت جشنواره یادمان ولایت ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیین اختتامیه بخش قرائت قرآن کریم چهارمین جشنواره سراسری یادمان ولایت عصر امروز با حضور اساتید و چهره‌های برتر قرآنی کشور و استان در تالار عماد مجتمع فرهنگی هنری عصر انتظار شهر کرمان برگزار شد.

مجیدی‌فر، مفسر قرآن کریم در این مراسم اظهار داشت: حضرت علی (ع) در فرازی از خطبه 18 نهج‌البلاغه فرموده‌اند، قرآن کتابی است که شگفتی‌های آن پایان ندارد و شما باید آن را به نطق درآورید.

وی بیان داشت: مشکل اساسی جامعه امروز ما نفوذ در قرآن کریم است و تنها از این طریق می‌تواند مشکلات خود را رفع کند.

مجیدی‌فر تصریح کرد: معجزات و شفای قرآن کریم از نظر علمی ثابت شده و ما بارها به چشمان خود آن را دیده‌ایم، شفای بیمار با قرائت آیاتی از قرآن کریم بر آب یکی از این موارد است.

مفسر قرآن کریم افزود: در جبهه نبرد با دشمن نیز ما شفای قرآن را برای مجروحان دیدیم، برای همین است که تاکید شده تا روزی 50 آیه از قرآن را قرائت کنید تا آرامش درونی به دست آورید.

مجیدی‌فر خاطر نشان کرد: تفسیر ساختاری قرآن کریم نیز آماده شده و به زودی در بازار عرضه می‌شود و می‌توان پاسخ تمام سئوالات خود را از آن بگیرید.

کرمان رتبه سوم مؤسسات قرآنی کشور را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: طی سال‌های اخیر گام‌های خوبی در حوزه قرآن در کرمان برداشته شده و در حال حاضر 230 مؤسسه قرآنی در استان فعالیت دارند.

احمد سعیدی عنوان کرد: استان کرمان از حیث جایگاه مؤسسات قرآنی رتبه سوم کشور را دارد و نمود فعالیت این مؤسسات را در سطح مسابقات بین‌المللی، کشوری و استانی شاهد هستیم.

وی افزود: 30 هزار نفر در مؤسسات قرآنی استان کرمان در بخش‌های حفظ، مفاهیم، تفسیر، تربیت مربی و ... حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه 10 دوره آزمون قرآن کریم در استان کرمان برگزار شده است، ابراز داشت: 25 هزار گواهینامه در این زمینه در استان کرمان صادر شده است.

سعیدی خاطر نشان کرد: با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 30 میلیارد ریال در حوزه تجهیز، اجاره و فعالیت مؤسسات قرآنی هزینه شده است که جزو اسناد ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار نفر در مؤسسات قرآنی در مراحل پایانی حفظ قرآن کریم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به جشنواره سراسری یادمان ولایت اظهار داشت: چهارمین دوره جشنواره در سه بخش شعر آذری در آذربایجان شرقی، شعر عربی در کردستان و قرائت قرآن در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: 210 اثر از قاریان مطرح به دبیرخانه جشنواره واصل شد که طی داوری به عمل آمده 30 اثر انتخاب شدند.

سعیدی بیان داشت: افتخار ما این است که سه دهه استواری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون توسل به دو جایگاه قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) است.

وی تصریح کرد: هر چه زمان جلو‌تر می‌رود، مشکلات و پیچیدگی‌ها نیز دشوارتر می‌شود و هر اندازه توسل ما در این دو مبحث بیشتر باشد، سالم‌تر و راحت‌تر از مسیر عبور می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: بشر کیلومترها با عمل به قرآن فاصله دارد و اگر می‌خواهیم از ظلمت و تاریکی به سلامت عبور کنیم، تنها راه آن تمسک به قرآن است.

به گزارش فارس؛ در این آیین محمدحسن سعیدیان، هادی حافظ‌آبادی، محمدباقر قهاری و دوست‌محمدی آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کردند.

همچنین از پنج نفر برتر بخش قرائت قرآن کریم چهارمین جشنواره سراسری یادمان ولایت تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/80017/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول