اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت شورای شهر انجام شد

شهرک نادری تحویل شهرداری شد / مخالفت شورا با تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی

دویست و هشتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با موافقت این شورا با انتقال و تحویل قطعی شهرک نادری به شهرداری اردبیل و نظر مثبت اعضای شورای شهر در این ‌ارتباط‌ برگزار شد.

شهرک نادری تحویل شهرداری شد / مخالفت شورا با تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این جلسه که صبح امروز برگزار شد، رئیس شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه همسو با آرای مردم برای رئیس جمهور کشورمان و عهده‌داری مسئولیت دکتر حسن روحانی انتظار می‌رود با حفظ منافع و مصالح مردم نمایندگان مجلس با تاسی به نوع انتخاب ملت که معنادار بود با رای مثبت به وزرای پیشنهادی امکان شکل‌گیری هر چه سریع‌تر دولت یازدهم را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری تصریح کرد: امیدواریم همسو با خواسته مردم نمایندگان در‌صدد مقابله با آرای ملت نباشند و با نظر مثبت به تک تک وزرا از حق و حقوق نمایندگان استفاده لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در حفظ شأن و صیانت از وکالت ملت امیدواریم اعضای خانه ملت با رای مثبت خود به وزرای پیشنهادی همسویی خود را با مردم نشان دهند چرا که از عصاره ملت انتظاری غیر از این نمی‌رود.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با تغییر کاربری 7 هکتار زمین تعاونی کارکنان شهرداری از فضای سبز به مسکونی با اخذ 10 درصد قیمت زمین پس از اعلام کارشناس رسمی مخالفت کردند.

اعضای شورای شهر اردبیل همه به اتفاق بر این امر تاکید کردند که هنوز در رسیدن به فضای مناسب سبز که مطلوب و مقبول باشد به رغم تلاش‌های انجام شده فاصله وجود دارد و هیچ ضرورتی ندارد که فضای سبز به کاربری مسکونی تغییر پیدا کنید.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: در دور سوم شورا از روز اول تاکنون هیچ امتیازی در این زمینه به فرد یا مجموعه‌ای قائل نشدیم و با تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی مخالفت کردیم.

حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری افزود: هر چند این تغییر کاربری به نفع کارکنان شهرداری خواهد بود اما ما هرگز از شیوه و مرام خود عدول نمی‌کنیم و اجازه تعییر کاربری فضای سبز به مسکونی را نخواهیم داد.

جواد زنجانی نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز با یادآوری اینکه تعاونی مسکن کارکنان شهرداری بیش از 10 سال است که در تملک و خرید زمین با مشکلات و تنگناهایی روبرو هستند و در صورت مرغوب نبودن زمین برای توسعه فضای سبز باید با این امر موافقت کنیم، عنوان کرد: هر چند مخالف فروش 10 درصد هستم چرا که شهرداری می‌تواند این 10 درصد را قطعه‌بندی کرده و هم به توسعه فضای سبز و هم از قبل فروش آن در‌آمدی کسب کند اما نظر بنده گره‌گشایی از مشکلات همکاران تعاونی کارکنان شهرداری است.

در نهایت اعضای شورای شهر اردبیل با این نامه شهرداری در صدور مجوز تغییر کاربری 7 هکتار زمین تعاونی کارکنان شهرداری از فضای سبز به مسکونی مخالفت کردند.

در این جلسه شورای شهر با موافقت صدور مجوز آسفالت مسجد حضرت مهدی (عج) واقع در شهرک بعثت با بر‌آورد 34 تن به قیمت 6 میلیون تومان موافقت کردند.

شهرداری شهرک نادری را با اخذ تضمین از تعاونی تحویل می‌گیرد

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با صدور مجوز اجرای صورت جلسه تحویل قطعی شهرک نادری به شرط دریافت و اخذ تضمین از تعاونی موافقت کردند.

شهردار اردبیل در این زمینه بیان داشت: شهرک نادری بعد از جلسه هیئت مدیره قرار شد با 38 درصد تحویل واحدها به متقاضیان و 62 درصد در حال آماده‌سازی در حالی به شهرداری تحویل می‌‌شود که بر اساس برآورد انجام شده برای آسفالت‌ریزی دو لایه زیر‌سازی و تسطیح 51 هزار متر‌مربع در این شهرک 2 میلیارد و 169 میلیون تومان و اجرای کانیو و جوی 360 میلیون تومان هزینه پیش‌بینی شده که در مجموع در این شهرک شهرداری اردبیل بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان بعد از تحویل گرفتن هزینه خواهد کرد.

صدیف بدری یادآور شد: قرار شد به مانند شهرک دادگستری از قبل صدور پروانه و پایان کار برای 38 درصد ساخت و ساز انجام شده برای آماده‌سازی شهرداری مبلغ مورد نظر از طریق تعاونی‌ها اخذ شود و برای 62 درصد دیگر نیز در هنگام مراجعه درخواست مورد نظر مبنی بر دریافت هزینه‌ها انجام خواهد شد.

وی به تجربه موفق تحویل شهرک دادگستری و همچنین بلاتکلیفی شهرک کوثر در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرک کوثر هنوز تحویل شهرداری نشده ما در ارائه خدمات به این شهرک و ساکنان آن با مشکل روبرو هستیم به طوری که گلایه های مردمی و تماس‌ها از طریق شماره 137 بسیار پر دامنه و با حجم گسترده است.

شهردار اردبیل عنوان کرد: ما شهرک ساحلی را به مانند شهرک دادگستری با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها و تضمین دریافت این هزینه‌ها از تعاونی تحویل می‌گیریم و امیدواریم برای هر واحد یک میلیون تومان در هنگام واگذاری پایان کار مبلغ آماده‌سازی و کارهای زیر‌سازی را دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه نائب رئیس شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه تنها با اخذ تضمین سوری نمی‌توان ساکنان شهرک و تعاونی را مجاب به دریافت هزینه کرد اعلام داشت که باید تضمین عملی و به شکل واقعی در قالب چک یا سفته تضمینی باشد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با پازل‌کاری و جدول‌گذاری پارک مسافر در شورابیل و همچنین صدور مجوز برای سایر درخواست‌ها از طرف شهرداری موافقت کردند.

انتهای پیام/62007/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول