اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از پنج روز از گرامیداشت روز خبرنگار

شهرداری و شورای شهر از 150 خبرنگار اردبیل تجلیل می‌کنند

شورای شهر و شهرداری از 150 نفر خبرنگار رسانه‌های مختلف تجلیل خواهند کرد.

شهرداری و شورای شهر از 150 خبرنگار اردبیل تجلیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل که با حضور اعضا و در قالب دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر برگزار شد، رئیس شورای شهر اردبیل با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: این خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند که صادقانه و بی‌ادعا بسیاری از دردها و تنگناهای مردم را به گوش مسئولان، مدیران و همه دلسوزان جامعه می‌رسانند و از سوی دیگر کارهای انجام شده کارگزاران نظام اسلامی را نیز به اطلاع مردم می‌رسانند.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری عنوان کرد: امروز شاهد حضور خبرنگاران در صحنه‌های مختلف به ویژه عرصه اجتماعی در انتقال دردها و مشکلات واقعی مردم هستیم که آنها با شجاعت و نترسی سعی می‌کنند نقدها و نقطه‌نظرات اصلاحی خود را منتقل کرده و گوشزد کنند.

در این جلسه در حالی که تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل از رشد قارچ‌گونه خبرنگاران در طول سال گلایه‌مند بوده و ضرورت ساماندهی آنها را در قالب لیست ارائه شده خواستار شدند، اعضای شورای شهر اردبیل تصمیم گرفتند بعد از بررسی لیست 150 خبرنگاری که شهرداری پیشنهاد داده تا با اهدای کارت هدیه یک میلیون ریالی به آنها تجلیل شوند خبرنگاران واقعی را احصا کرده و در این مراسم از آنها تجلیلی صورت گیرد.

اعضای شورای شهر اردبیل همچنین به شرط برگزاری مراسم در روز سه‌شنبه ساعت 10 صبح در سالن سوم خرداد موافقت کردند تا بعد از نهایی شدن لیست از خبرنگاران واجد شرایط، فعال و کوشا تجلیل صورت گیرد.

در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل همچنین با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اعضای شورای شهر و عموم هموطنان این عید بزرگ را عید بندگی مخلصانه روزه‌داران واقعی در برابر معبود مهربانی توصیف کرد که یک ماه سفره رحمت و عزت خود را باز کرده تا همه از این خوان گسترده استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین با پرداخت 24 میلیون تومان به عنوان حق ماموریت دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی که خود از کارکنان شهرداری اردبیل است موافقت شد تا این حق ماموریت خارج از کشور برای یاور صمدی پرداخت شود.

در این جلسه شورای شهر اردبیل همچنین با عقد قرارداد شهرداری با شرکت روناک آشیان آذر برای پروژه تجاری – مسکونی – خدماتی آل عبا به شرط مشارکت 20 درصد شهرداری و 80 درصد مشارکت سرمایه‌گذار موافقت کردند به شرط آنکه اصلاحیه اجرای 10 متر عقب‌نشینی معبر مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با احداث سرویس بهداشتی عمومی جنب مجد پنج تن آل عبا و همجنین مسجد المهدی شهرک حافظ با هزینه ساخت شهرداری به شرط استفاده عمومی و هزینه نگهداری بر عهده هیئت امنای مساجد موافقت کردند.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با واگذاری قطعه زمینی به مساحت 162 متر‌مربع در شهرک ولایت به انجمن خیرین موافقت کردند تا این مجموعه خیریه راه‌اندازی شود.

اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با خرید یک دستگاه لودر نو یا کارکرده به ارزش 750 میلیون تومان موافقت کرده و به شهرداری مجوز دادند تا در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

شورای شهر اردبیل همچنین برای عقد قرارداد شهرداری با یکی از شرکت‌های بیمه برای اهدای بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری بر اساس بودجه سال 92 موافقت کردند.

 

ورود شورای شهر به عمران روستاهای جوار اردبیل هزینه‌بر و وقت‌گیر خواهد بود

 

اما یکی از دستور کارهای جلسه شورای شهر اردبیل که روی آن بحث متفاوتی صورت گرفت و در نهایت با عدم موافقت شورای شهر اردبیل مواجه شد بحث صدور مجوز اجرای تبصره 3 ماده 99 قانون شهرداری‌ها در اختصاص 246 میلیون تومان برای روستاهای همجوار اردبیل بود که باید برای کارهای عمرانی این روستاها نظیر آبرسانی، بهداشت، راهسازی و ... هزینه می‌شد.

تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل ضمن مخالفت با این درخواست و بیان اینکه شورای شهر اگر بخواهد به عمران روستاها نیز ورود پیدا کند وقت‌گیر و هزینه‌بر خواهد بود، اظهار داشتند هر چند این امر به کاهش مهاجرت روستایی به شهر و تثبیت سکونت در آن مناطق منجر شود اما ورود شورای شهر اردبیل به عمران روستایی بسیار پر‌دامنه و وقت‌گیر خواهد بود که این کار از توان شورای شهر خارج است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نامه که از طرف شهرداری برای شورای شهر نوشته شده بود قید شده که در برخی از استان‌ها این مصوبه که مربوط به سال‌های گذشته است، عملیاتی می‌شود و شهرداری اردبیل نیز آمادگی دارد در قالب 11 روستا در جوار اردبیل 246 میلیون تومان از محل عوارض هزینه کند که این کار با مخالفت شورای شهر اردبیل مواجه شد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول