اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

افزایش غلظت ریزگردها از مخاطرات زیست محیطی قزوین است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزایش غلظت ریزگردها و تخریب خاک و پوشش گیاهی را از مخاطرات زیست محیطی استان دانست.

افزایش غلظت ریزگردها از مخاطرات زیست محیطی قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرهادی صبح امروز در پنجمین نشست کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی استان قزوین که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های عضو در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استقرار پراکنده واحدهای صنعتی، افزایش غلظت ریزگردها، تخریب خاک و پوشش گیاهی، فرونشست زمین و آلودگی منابع آب از جمله مخاطرات زیست محیطی این استان است.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد اعتبار لازم از ستاد بحران استان قزوین برای افزایش ایستگاه‌های آلودگی هوا برای مونیتورینگ دائم وضعیت آلودگی هوا اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: به منظور کاهش اثرات زیانبار حیات وحش آسیب‌رسان به اراضی باغی، کشاورزی، دامداری و کندوهای زنبور عسل اعتبارات لازم از سوی ستاد بحران استان برای جبران خسارت به آسیب‌دیدگان تأمین می‌شود.

فرهادی تصریح کرد: همچنین در این نشست مصوب شد اداره آب منطقه‌ای گزارش کاملی در خصوص وضعیت و اقدامات مورد انتظار در زمینه فرونشست زمین و آلودگی منابع آب به اداره کل ارسال کند تا در نشست بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به متعهد شدن دستگاه‌های عضو کارگروه برای مشارکت در امر آموزش مباحث زیست‌محیطی، تصریح کرد: همکاری پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی در خصوص مخاطرات و چالش‌های زیست‌محیطی استان همچون سنجش دوره‌ای آب رودخانه‌ها، برداشت بی‌رویه از آبخوان و افت سطح آب زیرزمینی و فرونشست زمین در قزوین در قالب عناوین پژوهشی در دستور کار دستگاه‌های عضو کارگروه قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تأکید بر پیگیری ابلاغ مربوط به ارتقای سطح حفاظتی مناطق الموت و طارم سفلی گفت: همچنین از محل اعتبارات خشکسالی مبلغی برای تأمین علوفه و منابع آبی حیات وحش منطقه باشگل در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/2667/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول